• Sarahberg

IVF under 2014

maddddan skrev 2014-04-04 20:18:26 följande:
    Nä har inga barn sen innan å de beror på min pcos, gått på pergotime , gått ner kraftigt i vikt m.m testat allt innan detta med andra ord så nu hoppas vi på detta =) Ingen aning va de handlar om svaret jag fick va att när kroppen får en hormonskjuts i samband med att ägget förhoppningsvis ska fastna så blir äggstockar å livmorder m.m svullet å ömt å de kanske e de typ dom hade inget riktigt svar :/ Å de kommer när jag står eller går för mkt enda som hjälper e å lägga mig ner .....då blir de bättre efter ett tag men men! Biter ihop å hoppas haha ska testa på onsdag 9...inte tjuvtestat kan man de? Tänkte de borde väl kanske inte visa förräns då eftersom dom satt den datumen? :) Sen informerade dom noga med att även om de e + på testet e de 15-20% risk för tidigt missfall så vid första ultraljudet e de inte säkert där finns va man vill jaja bara hoppas steg för steg =)

Ah ok! Jag har ju googlat ihjäl mig med ord som "test, rd 7, gravidsymptom mm". Jag har köpt hem några test....är såååååå himla sugen på att testa imorgon bitti. Kanske blir det så! Vilket datum satte ni tillbaka? Vi hade den 28:e.... Jag har barn sen innan....den vanliga vägen. Enligt läkaren på RMC när vi plockade ägg, så ligger mina äggstockar numera (efter två kejsarsnitt) bakom min livmoder. Ny man och 10 år sen sist....men nu jäklar ska vi fixa det! Eller hur? 😃😃😃
  • Sarahberg

[quote=72932745][quote-nick]maddddan skrev 2014-04-04 20:40:10 följande:[/quote-nick]

Sarahberg skrev 2014-04-04 20:24:48 följande:
    Ah ok! Jag har ju googlat ihjäl mig med ord som "test, rd 7, gravidsymptom mm". Jag har köpt hem några test....är såååååå himla sugen på att testa imorgon bitti. Kanske blir det så! Vilket datum satte ni tillbaka? Vi hade den 28:e.... Jag har barn sen innan....den vanliga vägen. Enligt läkaren på RMC när vi plockade ägg, så ligger mina äggstockar numera (efter två kejsarsnitt) bakom min livmoder. Ny man och 10 år sen sist....men nu jäklar ska vi fixa det! Eller hur? 😃😃😃
    haha tja jag fick ju ett test med mig hem har också flera sen innan hemma men faktiskt inte ens testat satte in mitt ägg den 26 så 2 dgr före dig då ;) Har också googlat å kollar runt massa samtidigt som de känns som att ju mer man googlar desto mer inbillar man sig att de e si eller så haha min sambo bara skrattar åt mig ;) Japp håller med dig om att klart man vill fixa detta nu vore underbart ju ;)[/quote Jo tack....jag lyckas ju oftast ta mig till de negativa historierna om ivf med. Kommer inte ihåg hur jag kände mig i början på graviditet med de andra, alldeles för längesen! Du är duktig du som inte tjuvtestat....just nu är det (och de där stora vårtgårdarna) det enda jag kan tänka på! Min officiella testdag enligt RMC är 16:e. No way at jag fixar att vänta tills dess!
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-05 18:30:07 följande:
    Gjorde äp igår vilket resulterade i 7 ägg! Kändes väl sådär men d viktiga är ju att d är bra kvalité. Förra ggn fick dom ut 13 men då var så många omogna så jag trodde väl att det skulle bli samma senario igår. Dom ringde iaf idag och meddelade att 4 blivit befruktade så om allt fortsätter enl planen så gör vi ET imorgon! Håll tummen nu för att dom inte ringer...jobbig helg!

Wohooooo!!!!! Håller tummarna STENHÅRT! 👍👍👍👍👍
  • Sarahberg

Maddddan! Hur går det för dig idag? Jag har inte känt NÅTT alls! Första dagen utan det där onda!

• Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-05 20:23:18 följande:
    Mitt onda finns å kommer när jag går å rör mig för mkt inte alls bekvämt :/ Fick för mig att höger blydläpp även e lite svullnare än vänster vilket den kanske alltid e men nu går jag för mig att de e pga värken.... Men men nu e jag mest nervös inför kommande testdag längre fram i veckan efter å ha läst så mkt usch inte bra o googla haha ;) Men va skönt för dig att de e helt borta känner du dig uppblås över magen över lag? Jag känner mig som en spärr ballong typ magen e svullen å jag känner mig minst 2 kg tyngre pga uppblåstheten :/ Sen har jag fått finnar!!!! Finnar till förb...se!!! Har du de? Jag har ju lite finnar alltid så tonåring trots 30+ men nu har jag fått massa massa i ansiktet å på ryggen?!? Btw har du fusk testat idag dom du fundera på? Va tänker du använda för test? Har ju massa av testlagrets billiga stickor men kan man ta dem lika tidigt om man ska "fuska" å morgon urin som gäller eller? :)

Nä, inte uppblåst alls 😔, undra ifall det är negativt! Däremot de där fula vårtgårdarna och typ tunga bröst som är ömma på sidorna. Finnar ja! God damn! Fått på rygg, bröst och axlar och nån i ansiktet! Det är jag INTE van vid! Till och med på halsen! Hata!! Nä, fusktestade inte. Väntar till måndag eller tisdag. Känner ju inget längre...börjar tvivla på om det jag kände nån dag efter insättning verkligen var nått. Känner mig som vanligt i kroppen idag. Enligt läkaren så hade vi mycket goda chanser eftersom jag hade varit gravid förut.....men jag vet inte alltså. Har du nån koll på livmodertapp? Hur den ska kännas osv? Haha, tur man är anonym här....många lustiga frågor 😜 Jag kommer använda CB-test 👍👍👍👍
  • Sarahberg
    Primolut88 skrev 2014-04-05 22:43:25 följande:
    Tagit första sprutan idag.. Är sjukt sprutande så jag höll på att svimma efteråt hoppas det går bättre imorgon hur många dagar har ni tagit sprutorna innan äggmognadssprutan?

Jag tog alltid på kvällen, från lördag till söndag veckan efter. VUL på måndagen och sen bara Ovitrelle på kvällen. Sprutfri tisdag, äp onsdag och insättning fredag! Nu i efterhand så gick tiden fort.....fast man upplevde det inte så då Tänk på när du tar sprutorna vad det i slutändan leder till....då kanske det blir lättare! 😃
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-06 07:33:43 följande:
    Ja he he man har mkt knepiga funderingar Vågar du pilla på tappen verkligen? Tänkte risk för infektioner mm. Vet inte hur den ska kännas faktiskt. När hade du testdag nu igen, 16/4? Fick du tebax 2 dagars?

Japp, officiell dag den 16:e. Ska enligt min app egentligen ha mens på tisdag. Är det så att det är då man kan få blödning? Jag ska försöka sluta överanalysera allt. Livmodertapp har jag läst om nånstans, men kommer inte ihåg hur den skulle kännas. Jo, jag vågar pilla, men jag vågar inte ha sex....lustig man är Känner fortfarande inget "i kroppen". Lite jobbigt faktiskt! Ja, fick tillbaka 2-dagars. Har fyra i frysen med.... Du testar onsdag?
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-06 08:44:40 följande:
    Ja men borde man inte kunna testa då på sin planerade mensdag? Iof så gör väl progesteronet att mensen uteblir längre än normalt.

Jo, det borde man väl eller! Men...jag har läst om så många som testar negativt typ rd 13 och sen positivt dag 18.....fan, man vill ju bara veta!
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-06 14:22:14 följande:
    Fått ett perfekt litet embryo insatt nu! 4 celler dvs 2 dagars. Hoppas den trivs gott därinne. Testdag 20/4! Skönt att kunna släppa detta ett tag framöver o börja "Leva" rel normalt igen utan massa sprutor o ul mm!

Åh! Vad skönt! Bara den jobbiga väntan nu då! Hmm, jag har testdag enligt RMC den 16:e, fyra dagar innan dig och på rd 9 idag! Det är verkligen olika beroende på klinik! 😜
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-06 20:57:18 följande:
    tja alla pratar om tjuvtest här inne vilket jag inte tänkt på innan å läst å virrat å yrat har ju testdag angiven på onsdag 9 april dvs dag 16 efter ägguttag ... Men tjuvtestade nu imorse... 3 dagar innan.....kan jag se de testet jag gjorde idag som rätt svar eller kan de missvisa då trots att de e så nära inpå?

Är det positivt så är det positivt! Hoppas hoppas!!!! 😃😃😃😃😃😃
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-06 21:49:01 följande:
    De va ju de det va stod gravid 1-2 v men så läste jag någonstans om ägglossningssprutor etc etc så jätte glad att jag tjuvtesta å fick ett plus men nu e jag ju nervös att något annat stört då de bara va ca 4 timmars gammalt urin då jag jobbar natt å går upp vid halv 2 på natten å va kissenödig rätt sent :) Så nu e jag ju nervös för att de på onsdag när jag ska ta e negativt istället :O Aldrig e man nöjd haha ;)

Åååååh vad glad jag blir!!!!! Fan blev nervös när du aldrig svarade! Du är GRAVID!!!!!!! Jag lipar nästan nu!!!!! KRAAAAM!!!!
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-06 21:58:34 följande:
    Har inte vågat hoppas å bli så glad än kommer va så nervös på huvudtest dagen haha å sen har jag i bakhuvudet 15-20% får tidiga missfall haha shit va man analyserar allt ;) Varför e man så knäpp? :D Men lovar å bli tokglad om jag får plus på onsdag igen :D även om tårarna rann över mitt livs första plustest idag ;) Just nu e mitt största problem dock att jag e lite halvt förstoppad suck! Seg mage i vanliga fall då jag e gbp Opad men nu e de värre än värst läste att lupinusen kunde ge förstoppning med så får väl bli bönor eller nått kommande dagar :D Sambon lär emigrera för gaser har jag ju redan haha :D När skulle du testa ? Va de fredag? :D

Jag är SÅÅÅÅ glad för din skull! Sist jag plussade var ju 10 år sen, han var planerad och vi hade "försökt" i två månader. Att jag sen inte kunde få barn naturliga vägen kändes asmysko! Men men! Är ju äldre och klokare nu Vilket år är du född? Förstoppning....usch....inge kul! Hoppas att du får igång magen snart! Jag fick ju testdag 3 v efter insättning, så den 16:e är officiella dagen. Imorgon rd 10. Jag ska försöka vänta några dagar med test. OBS! Försöka!!! Känner ingenting som skulle tyda på bebis nu. Bara huvudvärk. Och det kan vara lutinus läste jag på bipacksedeln. Men jag är fasen så glad för er skull! 👍👍👍👍
  • Sarahberg
    linnea83 skrev 2014-04-09 13:59:14 följande:
    Grattis!!Till mig också för vi PLUSSADE idag ..Känns heeelt overkligt att VI är GRAVIDA!Men det är vi..SÅÅ LYCKLIG!!!

GRATTIS!!!! Åh vad roligt!!!! Vilken rd plussade du på? Jag är på 12 och har idag fått lite ljusbrunaktigt i trosorna . Har inte ont el nått....men känner ändå typ "fan,det är kört!" Hade du nått "missfärgat"?
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-14 09:44:36 följande:
    madddan och Sarahberg - hur mår ni? haft en bra helg? Så himla skönt att vi nu passerat dom 7 första dagarna, segaste dagarna. Nu hoppas vi på att resten av jobbveckan rullar på

Tjoho! Jo tack! Är på rd 17 idag. Har haft brun/rosa flytningar i några dagar. Testa på onsdag. Inte kul alls 😔. Väntar mig ett minus iallafall. Själv?
Svar på tråden IVF under 2014