• Bell13

IVF under 2014

Nicka skrev 2014-06-20 10:49:10 följande:

Verkar som om den molande värken ÄR positiv, kunde inte låta bli att tjuvtesta idag och de är ett mycke starkt plus :) :) :)

Grattis
  • Bell13
    LadyMaria skrev 2014-06-22 13:53:07 följande:

Hej alla kämpar :) Efter att jag bara suttit och läst och googlat som en galning tänkte jag själv hoppa in i forumet.

Gjort vår första ivf/icsi behandling med ET förra söndagen 15/6.

Tjuvtestade imorses.. negativt. :( Har sett att många fått svaga plus tidigt. Känner mig så deppig..

Du är på dag 7 så tidigt är svårt att få plus. Vänta till dag 11 åtminstone
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-23 10:13:31 följande:

Åh vilka roliga nyheter man får läsa nu på måndagmorgonen smile2.gif

KattjaoAnja - stort lycka till nu idag? tänker på er

Bell13 - jippie, det gick vägen. Det var en stark liten som ni fick insatt. Stort grattis.

Binniboo - skönt att kunna ringa och säga att man testat positivt.

Hoppas att den lilla eskimån stannar och kommer ut frisk och kry i början på mars nästa år :)
  • Bell13
    KattaochAnja skrev 2014-06-23 17:19:42 följande:

då är man offesielt ruvare till en 5 dagars (blastocyst) .. AAAAAAAAAAAAAAAA kan inte tro de

Grattis till blaston och jag hoppas det ska gå vägen för dig.
  • Bell13
    Lokattis skrev 2014-06-23 18:27:14 följande:

Bell13: jättegrattis!

Tackar :) nu håller vi tummarna.
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 07:24:23 följande:

Jag har bf 8/2, är i v 8 efter FET.

Grattis till graviditeten :)
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 08:27:28 följande:
    Tackar, fast man vågar inte riktigt slappna av och njuta än.....
    Nej det tar lite tid att ta in att det verkligen har lyckats. Har du gjort något vul ännu?
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 09:29:28 följande:
    Ska göra på torsdag.... :)
    Vad mysigt att få se den lilla :) Jag hoppas givetvis att allt ser bra ut :)
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 13:26:15 följande:

Bell 13

Har du bokat någon tid för VUL?

Jag fick plus 4 dagar innan min testdag och ringde och fick tiden då.

Jag har inte bokat någon tid för vul. Jag har en tid hos min läkare på fredag när de okså ska ska göra ett gravtest på kliniken och får tiden bokad då. De stänger för sommaren på måndag så jag antar att det blir första veckan i augusti, om jag får behålla graviditeten så länge. 
  • Bell13
    Sara Kamilla skrev 2014-06-24 14:00:10 följande:
    Klart att du kommer få behålla denna graviditet! Det är ju er tur nu!

Finns det ingen annanstans du kan gå istället som har öppet?
    Det finns ju mottagningar som jag kan boka vul på privat om jag skulle vara nyfiken vi får se hur det känns. Sist fick jag missfall tre dagar innan mitt vul gången innan hann vi se hjärtat slå och sedan dog embryot en vecka senare. 
    Tänker att jag kanske ska vänta till de öppnar igen, då är jag i vecka 9 om jag räknat rätt, det var riktigt hemskt att först se hjärtat och sedan var skärmen helt stilla två veckor senare :(
  • Bell13
    LadyMaria skrev 2014-06-24 14:25:57 följande:

Kan bara inte hålla mig från att testa..dumt jag vet..

Igår eftermiddags tog jag två från testlagret och den ena visade negativt och den andra svagt positivt!?

Idag har jag bara fårt neg.

Imorses hade jag väldig yrsel också..

Testade du med morgonurin? Testar du "för" tidigt tror jag det är det bästa.

Jag testade igår på morgonen och det blev svagt positivt men är ändå rädd att det ska visa negativt på fredag. Jag är iofs illamående till och från sedan igår. Det är så stressigt med alla dessa test men samtidigt ett nödvändigt ont. När har du officiell testdag?
  • Bell13
    Primolut88 skrev 2014-06-25 17:01:11 följande:

Har varit på kliniken idag och någonting lever i min mage bf 11 februari

Grattis :) fick du se den lilla?
  • Bell13
    knaestoot skrev 2014-06-27 08:58:56 följande:

Skulle varit i vecka 7, VUL idag på morgonen.... Inget foster i hinnsäcken (eller vad det hette) :( :( inget foster... Ingen bebis.....
    Bröt ihop fullständigt inne hos läkaren.. Benen bara försvann under mig så både hon och min sambo fick hålla mig...
    Vad som gör ännu mer ont än min egna smärta, är att se den i min sambos ögon! :( största barn-älskaren på denna jord, lekfarbror nummer ett, alla barns favorit - och så ska han träffa mig och bli kär i mig, en jäkla tjej som inget foster vill leva inuti!

Fy fan för världens jävla orättvisa!!! :(
    Idag blir det jag och chokladasken på soffan ihop med en bale papper att torka tårarna med...

Jag beklagar verkligen. Jag hade testdag idag och det visade att jag inte längre är gravid. Tråkigt men bara att acceptera för mig. Till hösten tar vi nya tag med äggdonation i Köpenhamn och hoppas på att få ett barn den vägen
  • Bell13
    Lokattis skrev 2014-06-28 01:53:23 följande:

Så tråkigt... Men ändå bra att ha en plan gör framtiden, så man har något att sikta på. Kram till er!
    Med lite bättre ägg tror jag att vi kommer att lyckas hela vägen. Har en massa framtidstro och ger mig inte i första taget ;)
  • Bell13
    KattaochAnja skrev 2014-07-05 08:54:11 följande:

Hejsan jag sitter här shockad å vet inte om jag ska tro det . Ska berätta allts från början ni som inte vet. Den 23 måndag juni. Satte jag in ett blastocyst allltså 5 till 6 dagar gammalt ägg. Samma vecka på söndag tor jag ett rfsu grav test. Såå fett negativ. Sen tror jag att de var i tisdags denna vecka alltså då tog jag oxå en rfsu pinne. Å tyckte att ee var något . Meen jag tog de som fail test. Ååååå

idag så tog jag en sån som man kan bryta av och spara som de är två förnster på . Och ee de är possitivt .. inte super starkt sträck men den finns där.. omg

de är sjukt .. min planerade test dag är den 11 juli så jag tänker fortsätta testa . Men nu anser jag mig gravid . Eller ;)

Är det positivt och du är säker på att ovitrellesprutan är ur kroppen så får du nog räkna med att testet stämmer :) 
Svar på tråden IVF under 2014