• Mandelmumsa

IVF under 2014

Kom de fram till varför ni fått upprepade missfall? Jag väntade ungefär som du första gången, vi åberopade vårdgarantin och då gick det ju fortare. Om man inte har otur med tajming när kliniken stänger för jul och sommar med var man är i cykeln (vilket jag haft många gånger), så rullar det oftast på ganska bra. Var tredje månad är realistiskt att man kan göra nytt försök såvida det inte blir en graviditet med missfall, då kan det ju ta längre tid emellan..

• Mandelmumsa

Lyckat vul idag! :) Allt såg ut precis som det ska och hjärtat pickade på så fint! Går in i v. 8 idag. BF 19/2.

• Mandelmumsa

Detta var min 9:e insättning med det 11:e ägget! Tror det är ganska svårslaget! ;) Men kliniken räknar det som 5:e försöket eftersom jag gjort 5 hela behandlingar.

• Mandelmumsa

Nicka: Kul, du är i samma sits som vi var vid vårt vul i torsdags, bara att du är en dag före vid vul. Vi var 7+0 när vi gjorde det. Lycka till!

• Mandelmumsa

Vilken vecka är du i Nicka? Sådär har det varit för mig senaste två veckorna. Jättekul semester :( Dock har illamåendet plötsligt försvunnit nu så nu undrar man istället om det har gått fel.. Aldrig är man nöjd. Det du kan göra är att försöka äta ofta och direkt på morgonen, inte stressa och försöka att fokusera på något annat när det går.

• Mandelmumsa

Nicka, jag har försökt komma fram till vad som lindrar illamåendet och hittills har jag kommit fram till att det är antingen kanel eller mjölk eller båda. Iaf hjälper det mig. Så just nu blir det mycket risgrynsgröt med socker, kanel och mjölk på ;)

• Mandelmumsa

bb2014: Ja det är väl så att man borde njuta när illamåendet inte är där och det tänker jag att jag ska göra om/när det försvinner. Men sen när det gör det så kommer de där tankarna ändå att något kan vara fel. Men det kom tillbaka en del på kvällen.

Svar på tråden IVF under 2014