• Sillavi

IVF under 2014

Tack madddan och bell13! Känns ofattbart att det äntligen blev våran tur. Efter ett år med 2 fet och 2 ET så lyckas vi med ett guldägg. Nu blir man rädd och nojjig över vad som kan gå galet...kan väl inte tänka på det heller. Blir ju vad det blir. Men nu är jag gravid iaf

• Sillavi
    Bell13 skrev 2014-04-16 06:31:34 följande:
    Ett litet tips är att vara glad till du inte har anledning att vara glad längre. Blir det missfall var det bestämt från början ändå. Du väntar ett barn inte ett missfall ju
    Ja precis, så försöker jag tänka också. Är gravid tills motsatsen bevisas. Hur mår du?
  • Sillavi

Tack Linnea83 och Supers {#emotions_dlg.flower}

Linnea83 - hur har ni det på resan?

Supers - Hur går det med eran kommande start?

• Sillavi
    Supers skrev 2014-04-16 10:41:38 följande:
    Sillavi: Njae ringde sahlgrenska idag för jag tyckte att det tar lite tid..och som jag misstänkte hade inte jag kommit med i planeringen el nått. Så nu skulle hon lägga en påminnelse till doktorn och ev spray start 30 april. Dom har visst extremt mkt just nu...bara vänta i vanlig ordning :p
    Oj men du skämtar, suck alltså. Så dom glömde er, elr det blev fel i admin hanteringen? Åhhh vad frustrerande...ja hoppas verkligen ni hinner nu då till 30/4. Synd att ni blir lidande för deras miss men nu hoppas vi att dom tar sitt ansvar iaf. Är ni nöjda med SU annars?
    Vi gick ju där för 3 år sedan, var helnöjda faktiskt.
  • Sillavi

Bell13 - jobbigt att vara så orolig. Spelar ju kanske ingen roll hur mkt man försöker att tänka positivt. Man behöver ibland bara få svart på vitt att allt ser fint ut där inne. Hoppas du får en fin påsk iaf och ett lugn.

Supers - nä what to do, dom gör väl sitt bästa - får man hoppas iaf.Gällande att prata med läkare, det upplever vi även nu med Carlanderska. Visst vi får prata med läkaren men då inbokat samtal inom 3 veckor typ...

linne83 - åhh låter fantastiskt ju. Skönt att det slutat blöda, nu kan ni kanske njuta lite mer Är själv orolig för lördag, då mensen INTE ska komma...känns knäppt

Nu slutar jag för dagen, ska hem och käka pizza :-P för det får man om man e gravid ha ha.

• Sillavi
    ET86 skrev 2014-04-18 17:11:03 följande:

Glad påsk till er alla!

Idag hade jag min testdag och testet visade gravid iaf :) hoppas lilla fröet växer som de ska bara. Ringer väl mottagningen efter helgen så får vi se vad dom säger.

m2.nattstad.se/ResanMotAttBliTre

Åhh underbara nyheter stort stort grattis!
  • Sillavi

Vad kul Supers att det bara är en vecka kvar nu kommer det nog gå undan. Har du kört långa innan?

Pratade med Carlanderska igår och bokade VUL för att se så det växer som det ska. Börjar bli nervös nu, alltid är det ngt man ska oroa sig för. Borde väl vara nöjd nu när vi äntligen fick plusset...Vet att jag inte kan påverka ngt om det nu visar sig vara ngt galet men tankarna kan man ju inte alltid hjälpa, bara lära sig hantera det.

• Sillavi
    Supers - Ja det är märkligt att ni inte fått prata med ngn läkare alls? Borde ju vara rutin att ge patienterna några minuter med frågor och funderingar iaf. Är det tidsbrist dom skyller på? Även om ni inte pratat med någon läkare så kommer denna gången säkert bli mer lyckat. Nu är väl chansen väldigt stor att ni får bra resultat när ni misslyckats 3 ggr? Går ni fortf på SU nu med ert 4-e försök? Får ni betala själv elr har ni ngt FET försök sen innan som räknas in i dom 3?

Bebisfabriken - Åh vad spännande med ÄP det är ju snart måndag. Håller tummen på många och framför allt fina och bra ägg.

Madddan - Föga tröst kanske när man mår så illa, men det är en jättebra grej Det är ett friskhetstecken att må illa under graviditeten. Jag mådde fruktansvärt dåligt från v 7 till v 14 tror jag med sonen. Då hjälpte att tugga färsk ingefära, starkt som attan men det tog bort illamåendet. Kan du äta salta kex emellanåt?
    Grattis till lilla Alien härligt att se liten med pickande hjärta. Det lugnar ju en väldigt mycket.
  • Sillavi

Igår bokade jag VUL på Carlanderska. 9/5 sa vi dit och kolla om det finns ngn liten ärta i magen...både längtar och fasar inför den dagen!

• Sillavi
    Supers - Nu håller vi tummarna att detta verkligen är ERAN tur, det måste det vara. Har SU uttalat sig ngt om chanserna? Kanske bara är dumdristigt att spekulera iof och sen hade ni ju inte fått prata med ngn läkaren ens. Thinking positive <3

Madddan - ja dom tipsen är nog standard o hjälper kanske inte alls för alla. Hoppas du hittar en lösning som funkar för dig. Vilken vecka är du i nu igen?

Jag mår bra faktiskt. Känner ibland liiiite illamående men tror d beror på täppt näsa och lite slem. Annars känner jag knappt att jag är gravid. Tog ett nytt digitalt test igår faktiskt. Nu stod det gravid 2-3 så det ökar iaf vilket kändes gott. Har för mig att illamåendet kom runt vecka 7 sist så jag inväntar väl.
Svar på tråden IVF under 2014