IVF under 2014
Lokattis: Jo jag upplevde också att illamåendet gick ner en gång när jag druckit två glas citronvatten.
bb2014: Känner inte igen det du beskriver.
Lokattis: Jo jag upplevde också att illamåendet gick ner en gång när jag druckit två glas citronvatten.
bb2014: Känner inte igen det du beskriver.
Ja när man mår så dåligt tycker jag att det är svårt att se bortom det tyvärr.. Så hittills har jag definitivt mått mer dåligt än bra av graviditeten. Hungrig hela tiden känner man igen! Skyfflar-fasen, det var ett bra namn :)
Åh, jag ÄLSKAR Turkisk peppar! Hoppas att saltlakrits inte är negativt för embryot för i förrgår och igår har jag ätit mycket lakrits i form av smågodis. Jag äter MINST var tredje timme. Ibland måste jag äta varje! Man står sig inte så länge på frukt tyvärr.
Haha ok det var ju bra att veta. Det var bra att du delade med dig av det du visste, Plopp! Är ju så svårt att sluta äta när man börjat, så bättre då kanske att undvika det helt. Men förresten, VARFÖR är lakritsen inte bra? Vore ju intressant att veta.
Kunde inte följa länken tyvärr..
Precis, man pallar inte att äta nyttigt när man mår dåligt. Tycker också lakrits är bra mot illamående. En fräsch och god smak i munnen.
Känns som det är lika för dig som det var för mig Nicka! Hela min semester blev förstörd pga illamående. Var mest hemma, pallade inte mycket annat. Fortfarande lika illa för mig, idag har det varit hemskt. Nära kräkas på jobbet i morse :( Vi får trösta oss med att det blir tvåsiffrigt imorgon då vi går in i v. 10!! Och hoppas att det snart vänder för oss!
Sillavi: Lergigan, är det läkemedel? Och färsk ingefära, är det sånt man köper på kruka?
Hur funkar seaband?
Åh nej, Nicka!! :(( Fy vad sorgligt!!! Det är så orättvist att vi som redan har svårt att bli gravida dessutom ska drabbas av missfall!!! Tyvärr är det ju väldigt vanligt och lika vanligt när man gör IVF.. Jag fick ju också missfall förra gången, men tidigare än dig. Fick också veta det genom ultraljud. Men jag valde att låta kroppen sköta det själv. Två veckor efter ultraljudet (ca tre veckor efter det hade dött) så satte missfallet igång. Jag tyckte det var hanterbart, behövde inte ens ta värktabletter. Det var skönt att låta naturen ha sin gång. Bara tiden kan utvisa hur du känner inför fortsatta försök. Hur många försök har ni gjort?
Jag brukar bara vara öm samma dag och lite, lite grann dagen efter kanske. Sen är allt som vanligt :)
Grattis Moolie, Starshaped och plopp!!! Härliga nyheter!! Fantastiskt resultat, trina! Är nog det största antalet jag hört om också!
Grattis Nicka!
Här rullar det på, är i v. 25 nu med en aktiv liten krabat! Ska bli så spännande att få se vem som är där inne! :)