• Starshaped

IVF under 2014

tintinigbg skrev 2014-07-30 20:15:56 följande:

Nu har jag idag varit på Sahlgrenska. Blev lottad in i den grupp i studien som ska göra ivf så snart som möjligt. Första sprejdag blir den 12/8 och beräknad äggplock v 37

Härligt! Då är ni på gång :)

Vad har du för BMI? Läste du var nervös för att hamna i dietgruppen. Det var jag med!! :) men det är nu bland det bästa jag gjort! Hade BMI 30,4 och idag har jag 25. Vore kul att följas åt.

Vi har beräknat äggplock v. 34

:)
  • Starshaped
    tintinigbg skrev 2014-08-01 08:57:12 följande:

Starshaped:

Har ett BMI på 32,1. Vilket protokoll kör du? Långa eller korta? Klart att vi kan följas åt

Hej sorry för segt svar :) jag kör det långa :)
  • Starshaped

Gaaaah! Är supernervös! Vi ska på vårt första ultraljud inför vårt första IVF försök på fredag. Vill sååååå gärna att allt ska se bra ut! Är så få som lyckas på första försöket,men ändå finns hoppet där! För såhär nära en graviditet och ett barn har vi aldrig varit tidigare!

Någons mer här som är i samma fas?

Kram till alla kämpar där ute!

• Starshaped
    tungmetall skrev 2014-08-17 23:20:54 följande:

Lycka till! Om det gör ont, var inte rädd för att säga till. Jag gjorde inte det första gången så det gjorde apont, nästa gång sa jag till så fort det gjorde lite ont o fick smärtstillande så då gjorde det inte så ont.

Tack, för rådet. Ska absolut säga till om jag känner obehag. Kram
  • Starshaped

Allt gick fint idag med äggplock, 10 st ägg blev det. Blir återinsättning på onsdag, nu håller vi tummarna att flera av dom blir befruktade och mår fint :)

• Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-18 16:18:12 följande:

Åh! Kommer ihåg känslan!! Avundsjuk!! :))

Hur känns det??

Är öm nu när värktabletterna börjar gå ur, men mest lättad och glad att det gick så bra allting och att antalet ägg blev högre än vi väntat! Känner förväntan och hoppfullhet! :)

Vart befinner ni er i IVF-karusellen?

• Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-18 18:52:28 följande:

Grattis till tio ägg starshaped :) önskar er ett stort lycka till på onsdag!!

Idag känner jag mej väldigt nervös, ringde från ultraljudsmottagningen idag och undrade om vi kunde komma imon istället för på onsdag för att göra KUB...

Tack! <3

Dålig på förkortningar.. KUB? :)
Svar på tråden IVF under 2014