• Starshaped

IVF under 2014

Moolie skrev 2014-08-18 19:37:02 följande:

Jag ska på VUL imorgon för att se när vi ska göra vår FET. :) Så långt är vi denna gången.

Förra ICSI försöket slutade i ett missfall i v10. Otroligt tufft. Min man är vasektomerad och jag har aldrig försökt bli gravid tidigare. Jag var inte alls beredd på det...

Åter igen, förkortningar har jag dålig koll på.. VUL har jag koll på, men FET? :)

Usch! Jobbigt! Missfall är en stor skräck! Kram!
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-18 21:15:31 följande:

Frozen embryo transfer om jag inte minns fel :)

Ahaaaaa :D
  • Starshaped
    Speck skrev 2014-08-19 13:25:55 följande:

Star-shaped : grattis till lyckat äggplock! 10 ägg är ju inte alls illa! Var alla mogna? På mitt förra äp fick de ut 9, varav 7 mogna, 5 blev befruktade och bara två dög till återföring. Men det andra blev min son!

Tack! :)

Var så nyfiken att jag ringde och frågade idag.. Vi har just nu 4 st jättefint befruktade ägg av de 10 vi fick ut igår, känns helt UNDERBART! :)
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-18 22:29:30 följande:

Ja, FET är just fryst embryo. :)

Jo, det är tufft... Och det smärtar i underlivet med... På högersidan på något sätt... Svårt att förklara... Men nu har jag varit "icke gravid" i fem månader... Så de får kanske kolla upp hur det står till där nere nu...!

Var är du/ni i karusellen...?

Kram !

Håller tummarna för er! :) det är en jättejobbigt karusell detta med IVF. Men förhoppningsvis värt det i slutändan. Lyckas vi! Så glömmer vi nog rätt snabbt allt det jobbiga :D

Vi ska ge oss på vårt första IVF- försök imorgon..

Plockade ut 10 ägg igår, varav 4 st var jättefint befruktade enligt barnmorskan, när jag ringde och frågade idag :)

Kramkram!
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-19 17:48:25 följande:

De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm

Styrkekramar i mängder till er i denna svåra tid! <3
  • Starshaped

Om ca en timme är det dags för vårt allra första IVF-försök. 4 fina ägg ligger och väntar på oss på Huddinge. Ett av dessa kan vara vårt guldägg, behöver jag ens säga att vi är förväntansfulla och n e r v ö s a? :)

• Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-20 13:21:43 följande:

Hur gick det?? :D

Det gick fint, ett ägg till "ugnen", ett till frysen och två på fortsatt odling :)

Känns härligt och konstigt på samma gång! Vi fick se ägget och det kändes helt overkligt :)

Nu får vi leva på hoppet ett tag och försöka få veckorna att gå fram till grav.testet.
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-20 17:44:27 följande:

Ligger nu här hemma med fruktansvärda smärtor och blödning :( vi beslutade oss för att åka hem ca en och en halv timme efter att jag fått tabletterna då de inte hände så mycke på sjukhuset.. Känns för jävligt detta :(

Härligt starshaped önskar er all lycka till!

Styrkekramar och massa kärlek till er!
  • Starshaped
    Speck skrev 2014-08-20 18:34:21 följande:

Star-shaped : åh ser fram emot vår tur för återföring! Håller tummarna för er nu!

Taaack <3

När är det dags för er?

Kram!
Svar på tråden IVF under 2014