• maddddan

IVF under 2014

C L 390 skrev 2014-05-02 13:52:34 följande:
    Tack????
    Jag ringde och frågade, det stämmer med 10 dagar. Det är 16 dagar sedan jag tog sprutan, ovitrell, och 14 dagar sedan insättning????
    Men de vill att jag tar ett nytt test på onsdag, som är dag 20, och ringer till dom då igen. Men gravid e jag????
    Är så himla glad. Detta är tredje insättningen efter att jag fick min dotter för 1,5 år sedan????
    ååh grattis så underbart härligt ;)
  • maddddan
    Sudden skrev 2014-05-02 16:33:52 följande:

Hej, får jag vara med här kanske..?. Letar efter en lämplig tråd att bolla tankar, oro och stöttning.
    Vi har försökt att bli gravida i tre år. Vi har gjort två försök tidigare, ett färsk ET som vi själva avbröt där vi fick två blastocyster till frysen som vi gjorde sen två FET på, båda misslyckades dessvärre. Detta var förra året. Nu i april påbörjade vi så en ny IVF och jag har gjort ett ÅP där de fick ut 15 ägg och 12 befruktades. En blastocyst till mig och sex till frysen. Jag är idag på rd 6. Har tjuvtestat sen dag ett och det har inte synts något men så idag syns det ett svagt ljusrosa streck smile1.gif Jag vet att det är för tidigt och vågar inte lita på det men jag blev iaf glad och känner mig positiv och det är säkert bra för kroppen! Jag och min man är båda 39, jag har en son på åtta år sen tidigare och nu försöker vi få ett gemensamt barn. Vi går på Carlanderska i Gbg. Lycka till alla smile1.gif

Välkommen hit klart du får va med ;)
    Låter som ni haft en lång kämpig resa, men hoppas den ger ett glädjande resultat nu då ;)
  • maddddan

Någon av er som testat lergiganen mot illamående?
    Hur reagerade ni på den?

Tog min första vid lunch typ idag då inget annat hjälp å hela fm idag har vart ett helvete :/
    Men om den hjälpte e svår å säga för blev som en klubbad säl!

Total däckade å sov 5,5 timmar rätt upp å ner förutom vakna å vända mig lite då & då för de typ kröp i benen å nu när jag väl orkat mig upp nästan 7 timmar senare mår jag ju lite illa igen å visst man kunde ta den 2-3 ggr per dygn men hallå blev ju som sagt däckad....vågar man chansa på å bli de igen?!

Eller vänjer kroppen sig så man inte blir lika trött? Jobbigt haha vill ju ha bort illamåendet å kunna äta men samtidigt vill man inte bli totalt urklubbad heller för då blir de ju inget ätit ändå ;)

• maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-05-02 23:21:32 följande:
    Man kan få lergigan comp utskrivet (eller om det är receptfritt(???) Den ska motverka tröttnadssymptomen.

Jag tog postafen för illamåendet, tog en på kvällen som täckte det värsta morgonillamåendet och efterom jag precis sovit så var jag inte übertrött. Sen hade jag pisstråkig diet fram till v.20.. lightdryck citron och kex var typ alltid vid sängen.
    har provat postafen gjorde inte mkt nytta på mig så fick ju lergigan "vanliga" utskriven av min gynekolog men får väl fråga efter compen istället :/

jo min diet just nu e inte mkt vatten , riskakor, bragokex, vattenmelon å ibland äpple typ...där emellan e allt man ev. lyckas få ner en bonus :/

Så gick ju upp 3 kg på 3 v pga översimuleringen massa vätska å överstimuleringen finns fortfarande så all vätska inte borta ändå gått ner 4,5 kg nu på 2 v :/
    Får lixom inte i mig tillräckligt ....suck!

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-05-05 08:36:59 följande:
    Har inte varit inne på ngra dagar, migrän flera ggr per dag..Ja som du skriver så tänker man ju bara på att man längtat efter detta hur länge som helst och att man gärna tar illamående och lite krämpor för det fina resultatet. Det är ju ändå jobbigt att må dåligt men kan hjälpa en lite att tänka så. Vad härligt att lill*n växer och frodas. Är det första barnet så gör man väl VUL i v 12 och sen RUL i 18-20. Men antar att det är olika i olika landsting. Grattis till din syster härligt. Blir inte mer sugen då ha ha.

Tja vet inte alla hur de ser ut med rul här men får väl veta på fredag då jag ska till Mvc på inskrivning :) Hoppas dock att hon jag får e annan än hon i telen alt ATG hon bara lät kort å barsk där men inte e de :/ Men man får väl byta barnmorska om man vill va? Jaja som sagt svårt via tele å vet ju inte om de e hon men hon va kort, barsk å lite så de gillade jag inte ;) Bara avvakta å se ;) Va säger dom om din migrän nu då? Fått något mot den eller? E de vanligt typ som illamående å brukar de va övergående eller dom säger inget? Usch migrän måste nästan va värre än illamående menar du kommer väl inte ens upp ur sängen? Så klaga ska man ju inte alltid de som har de värre :/ Jo längtar som bara den när man ser syrrans lilla samtidigt förlorade en vän till familjen precis sitt barn i v 21+5 uscha då vaknar man till å inser hur skört livet e där inne :/ Men me så får man inte tänka :/
  • maddddan
    Längta skrev 2014-05-05 15:52:49 följande:
    Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

Vet inte va man ska säga kan inte ens hur jag än försöker förstå hur hemskt detta e för er... Beklagar verkligen å hoppas så att ni inte slutar kämpa å att de gör er ännu starkare i fortsättningen på er resa... Miljoner styrke kramar!!!
  • maddddan
    giski skrev 2014-05-05 16:24:21 följande:
    Hej! Hoppas passa in i denna grupp. Jag har gjort två försök (spray) under 2014. Försa försöket medförde bara ett ägg (jag hade en rejäl magsjuka dagarna innan ÄP). Ägget lyckades inte befruktas. Försökt två medförde 8 ägg varav 6 befruktades. Tyvärr blev jag överstimulerad och blev inlagd med dropp för att få igång njurarna. 3 embryon gick i alla fall att frysa. Sedan följde en tid med sjukskrivning. Nu planerar jag snart påbörja min första FET. Hoppas på mer tur denna gång.

Är oxå överstimulersd å sjuk skriven men som tur e inte inlagd! Dock kom min överstimulering efter insättning så fick ett 2 dgrs å går idag in i v 9 men vart sjukskriven ca 1 månad nu å e tom å sista maj än så länge.... Hoppas på bra resultat när ni äntligen får sätta in å hoppas du mår bättre snart :)
  • maddddan
    linnea83 skrev 2014-05-05 17:00:01 följande:
    Sillavi; Vi va på vul idag v.8+0 och allt såg fint ut :).Hjärtat pickade på för fullt :).Lycklig! Nej va tråkigt Längta!Stor kram! www.nattstad.se/drommenomettbarn

Åååh underbart grattis ;)
  • maddddan

Vart på Mvc inskrivning idag, tyckte min bm va yr å kort i telen å inte hört bra om henne men ville ge henne en chans! Kommer dit å hon frågar om sista mensdag.... Jag ehh detta e ivf har inga egna mensblödningar ofta pga pcos så dom har satt igång alls så de kan du inte räkna på? Men vet ägguttags dag...!? Hon ser ut som ett frågetecken å säger oj jag har missat de å skrivit att du e gbp Opad fel av mig! Jag ehh nä jag e Opad oxå de å ivf sa jag när jag ringde å bokade vi prata ju om de då med?! Då börjar hon skylla på att de e åska i luften å då kan hon inte tänka?! Tror de e dax för pension jag hon va 64 tjata hon om när de krångla för henne med datsn vilket de gjorde hela tiden!! Jaja tog henne 30 min å bara få ut lappar a från datan till blodprover då de blev kaos för henne när de helt plötsligt va både gbp å ivf ååå så mkt prover vi måste ta då?!? 5 rör, ett stick i fingret, urinprov samt massa frågor senare fick jag tid till läkarkontakt i v 14 som även skulle göra vul sa hon! Sen ordinarie rul i juli typ v 18-20 nått där glömt exakt å så skulle jag tillbaka till henne bm först i augusti?! Kändes långt men kanske stämmer mitt första barn så jag vet inte vet bara att vinklade har ett ultraljud å lite med blodprov än andra men men! Kommer ringa å be om att gå byta bm för kändes inte som hon visste va hon syssla med yra mest runt :/ Men dom hade gått för dagen när jag ringde receptionen .... Men men nu e man inskriven iallafall !

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-05-09 17:23:55 följande:
    Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.

Wohoo underbart äntligen har du fått se eran hen ;) Underbart ;)
Svar på tråden IVF under 2014