• Sillavi

IVF under 2014

Maria678 skrev 2014-05-12 13:46:47 följande:

Vi är inte så bra på att vänta smile5.gif och åberopade vårdgarantin och fick Fertilitetscentrum i Stockholm. Än så länge är jag inte imponerad, hoppas jag har fel.. De har missat utskrift av recept, fattas fortfarande gonal-f när de väl gjorde det, fel info mm. Jag är så extremt noga med att få rätt och bra vård så det känns lite läskigt att lägga nåt så viktigt i händerna på människor som inte är så välorganiserade som man skulle önska. Gissar på att de tycker jag är en "svår" patient haha... smile1.gif

Vart går ni någonstans? Har det funkat bra?
    Nä vem e bra p att vänta i dessa sammanhangen Grymt att ni tag saken i egna händer och fick hjälp under den tiden som ni ska få. Mindre kul att ni inte är nöjda. Hoppas verkligen dom skärper sig och att ni känner er tryga med vården.

Vi går också på fertilitetscentrum/carlanderska fast i Göteborg. Dom har varit toppen tycker jag.
  • Sillavi

Madddan - Jobbigt för dig att ha så ont. Hur länge kan överstimuleringen sitta i? Skönt att ha en förstående gyn. Underbar känsla att få se sin lilla där inne

Hemljuvahem - Svårt att ta sådana nyheter ibland. Man får försöka hantera det bara på det sättet som funka på en själv. Kram

• Sillavi
    ET86 skrev 2014-05-13 11:31:39 följande:
    Någon av er som är gravida som har eller ska göra något extra ul?
    Ja jag ska på läkarundersökning i juni är väl runt v 12 då och då ska jag fjäska mig till ett UL. Annars betalar vi och går privat. Sen gör vi RUL och sen i vecka 32-33 tänkte vi göra 3d ul som med förra grav. Vad tänkte du på.
  • Sillavi

Madddan - Då får vi hoppas att ös går ner snart så liten får plats där inne Vi kommer inte att göra KUB. Vet inte vad i ska göra med resultatet heller så vågar inte.

• Sillavi

Supers - åh vad kul att äntligen starta igång igen då. Var det menopur sist också?

• Sillavi
    hemljuvahem skrev 2014-05-15 19:40:04 följande:
    Har en fråga till ALLA?!?

Ni som jobbar; Hur sköter ni er frånvaro på bästa sätt? Det är ju möten, ultraljud, äggplock, återinförande och kanske dagar man inte mår bra rent fysiskt efter ingrepp ev. (så lång har jag inte kommit)

Jag jobbar ju till sjöss vilket gör att jag har svårt att åka fram och tillbaka mellan UL som vi har på dag 6 & 9.
    Jobbar också på familjeföretag och har berättat vad vi gått igenom. Dessutom har dom hjälpt oss med bruttolöneavdraget så därför har dom fått reda på alla turer. Känns skönt att slippa ljuga. Maken har också varit ärlig mot hans arbetsgivare. Ja svårt när du är ute på sjön, hur gör man då liksom? Sjukskriva sig dom dagarna? Vet faktiskt inte.
  • Sillavi

Tar ni ngt mot gravid illamående? Mår riktigt under isen nu...Bör man ringa BM kanske?

• Sillavi

Madddan - säkert lågt bt och det är ingen fara eg. Bara att om du svimmar så kan det ju bli farligt om du trillar så du slår i tex huvudet elr annat. Men ändå bra att kolla upp trycket. Är säkert en kombo av lågt bt och dålig näring. Man kan ju få sämre bt om man äter oregelbundet. Jag hade 100/70 i höstas och svimmade några gånger, inget farligt men väldigt obehagligt. Iaf mkt mkt bättre än högt bt.

Primolut88 - hur gick det igår?

Hemljuvahem - Förstår oron. Vad säger kliniken? kan du inte få komma in och kolla nu då? Sist så fick jag också extrema flytningar och var livrädd för släpp tidigare. Ringde och pratade med kliniken och dom sa att det får man och det är absolut naturligt.

tungmetall - åhh spännande med så mkt symptom ändå hoppas på fint resultat på lördag då

• Sillavi
    beli skrev 2014-05-21 09:58:59 följande:
    För tre timmar sen producerade jag ett plus för första gången i mitt liv :D Detta på andra ivf-behandlingen.

Visste ju att det bara fanns två svar, positivt eller negativt, men blev ändå så sanslöst överraskad av plusset! Min man och jag låg kvar i över en timme och bara myste, jobbet fick vänta lite grann :)

Vad som helst kan ju hända, men just nu kan jag säga att jag är gravid! Helt sjukt :D
    Jippie stort stort grattis underbart

• Sillavi
    Primolut88 skrev 2014-05-20 20:25:14 följande:

Gårdagen gick hur bra som helst allt såg bra ut så efter en 12 timmars arbetsdag idag har jag äntligen tagit äggmognadssprutan så nu blir det sova så jag orkar med en minst lika lång dag imorgon och äggplock på torsdag smile1.gif
    Härligt då hoppas vi på fina ägg imorgon då. spännande
Svar på tråden IVF under 2014