• Lokattis

IVF under 2014

Kul att få ge glada besked, Nicka!

Här ska vi på möte med kliniken på fredag inför andra IVF:en (3:e insättningen). Spännande! Hoppas bara att mitt sköldkörtelvärde ligger bra till så att vi inte måste skjuta upp försöket pga det...

• Lokattis

Efter läkarbesöket på kliniken i fredags bestämdes att vi kör igång med andra försöket på nästa mens, i månadsskiftet augusti/september. Vi kommer att gå ner lite i dos med Gonal F (till 112,5) till att börja med och även pröva att byta från Cetrotide till Orgalutran eftersom jag fick klåda och sveda av Cetrotiden. Preliminärt ÄP v 38

• Lokattis
    Nicka skrev 2014-08-18 18:52:28 följande:

Grattis till tio ägg starshaped :) önskar er ett stort lycka till på onsdag!!

Idag känner jag mej väldigt nervös, ringde från ultraljudsmottagningen idag och undrade om vi kunde komma imon istället för på onsdag för att göra KUB...

Lycka till på KUB!
  • Lokattis
    Starshaped skrev 2014-08-18 13:57:26 följande:

Allt gick fint idag med äggplock, 10 st ägg blev det. Blir återinsättning på onsdag, nu håller vi tummarna att flera av dom blir befruktade och mår fint :)

Grattis!
  • Lokattis

I slutet av augusti, eller möjligen någon dag in i september, startar vi vårt andra IVF-försök. Jag blev ju gravid på andra insättningen på första IVF-försöket men det hela slutade i uteblivet missfall i vecka 12. Då hade fostret varit dött sedan vecka 9 ungefär... Helt fruktansvärt. Dessutom så dog min mamma någon månad innan, våren och början av sommaren var inte så rolig...

Men nu har vi försökt ladda om, dessutom har jag fått börja med medicin mot underproduktion av sköldkörtelhormon (hypotyreos). Hypotyreos kan tydligen bidra till att kvinnan kan ha svårt att bli gravid, så nu håller vi tummarna! Hypotyreosen fick fart av graviditeten, men troligtvis har jag legat länge på gränsen eftersom en del symtom som jag haft lääääänge försvann efter bara några dagar med medicinen...

• Lokattis
    Nicka skrev 2014-08-19 17:48:25 följande:

De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm

Åhhh, stora stora kramar till er. Jag vet ju tyvärr vad ni går igenom, gjorde samma förbannade resa i juni. Ta hand om er, sörj och låt det ta den tid det tar att komma tillbaka igen. För oss gick det ändå väldigt bra med skrapningen och allt som hörde till, och 4 veckor efteråt kom min mens igen.

Det är så fruktansvärt orättvist att det här ska hända, vi som redan har kämpat och satsat så mycket. Återigen, stoooor kram. Hoppas du får sova i natt.
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-08-21 18:01:02 följande:

Har helt fått hjärnsläpp - vi ska börja med hormonsprutorna igen med nästa mens som borde komma nästa vecka.

Gjorde ju sprutorna sist i februari, och sen var det äggplock, överstimulering, cystor, graviditet, missfall i vecka 8 i juli, så jag har helt glömt bort hur man gjorde.

Vilken dag börjar man ta sprutorna??

Ring och fråga kliniken, det är nog bäst. Man kan börja dag 2 eller 3 (kanske även andra dagar?), det beror på
  • Lokattis
    tintinigbg skrev 2014-08-22 13:39:31 följande:

Pratade med bm idag. Har sprayat med suprecur nu i 11 dagar. Fick idag en blödning. Så på onsdag den 27 så ska jag börja med injektionerna. Mår inte alls bra av sprayen så längtar till onsdag då jag ska börja med injektioner. Har börjat pirra lite i magen nu. Det närmar sej mer och mer för vårt 1:a försök. Vet ju inte alls vad som kommer att hända.

Spännande! Vi kommer att börja med sprutorna i början av september för vårt andra försök, så då kommer vi att ligga rätt nära varandra i tid.
  • Lokattis
    Nicka skrev 2014-08-23 09:10:46 följande:

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

Allt kommer på en gång, så typiskt... Ta hand om dig.
Svar på tråden IVF under 2014