• Lokattis

IVF under 2014

Pommac skrev 2014-09-06 20:14:06 följande:

Nu ska vi snart börjar ivf här också hoppas jag. Först måste jag gå ner 5 kg! Helst på två månader. Sedan ska jag börja med sprutor direkt. Min läkare valde behandling då jag var öppen för förslag. Så jag ska bara ta sprutor hela vägen. Ska verkligen bli spännande det här! Längtar!

Lycka till med viktnedgången! Jag gissar att du är motiverad nu när ni ska börja med ivf? kram!
  • Lokattis
    trina skrev 2014-09-07 19:23:41 följande:

Av 38 ägg blev det 8 till frysen. Känns som Okej resultat ändå :) de fryser ju bara de bästa förmodligen. Så nu är det en lång väntan till FET!

Härligt! Det var ju ett superbra resultat! Hur mår du?
  • Lokattis
    Pommac skrev 2014-09-07 21:44:39 följande:

Ja! Motivationen är på topp! Nu ska jag ut och jogga varje dag! :) heja mig!

Ja, heja dig!
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-08 16:49:07 följande:

Vi har precis pratat med Carlanderska, så på onsdag är det äggplock för vår del! Börjar bli nervös, även om vi gjort detta innan..

tintinigbg skrev 2014-09-08 21:14:29 följande:

Då är tiden för äggplock snart här. Imorgon 8.30. Är riktigt skakis nu

Jag håller tummarna för er! Imorgon ska jag på VUL, så då får vi se vad de säger. Spännande!
  • Lokattis

För vår del  blir det ÄP på måndag. Låångt till dess... Jag som hoppats få sluta med sprutorna nu, men det blir att hålla ut en bit till. Det verkar bli färre ägg den här gången (fick ut 15 förra gången), men de sänkte ju dosen så det kanske inte är så konstigt. Hoppas bara att det åtminstone blir ETT bra som de kan stoppa tillbaka...

• Lokattis

Cyanea: ta den tid du behöver för att återhämta dig. Vi måste alla tänka på att kunna slappna av och ta det lugnt emellanåt, och fokusera på det som gör att vi mår bra. Stora kramar, vi finns här när du kommer tillbaka.

• Lokattis
    tintinigbg skrev 2014-09-10 18:27:47 följande:

Imorgon ska vi upp för insättning. Ska bli spännande att se hur många av de 11:a äggen som blivit befruktade. Spännande och nervöst.

Riktigt spännande! Hoppas att ni får flera finfina ägg till frysen.
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-10 20:13:45 följande:

Lyckan för skörden blev inte långvarig...
    Ringde jobbet och sa att de på kliniken inte tyckte jag skulle jobba imorgon eftersom jag blev överstimulerad igen...
    Och det var inte populärt!!
    Min chef fick mig att få så dåligt samvete för att vi "ställer till det" på jobbet - alltså MER dåligt samvete än vi redan har... Vill bara lipa över alltihop.. All denna jävla oförståelse.
    Jag "fick" iaf vara ledig imorgon, känns ju olustigt när det blev såhär...

Men åhhh, så jobbigt... Så onödigt att du ska behöva må dåligt över jobbet också, det räcker ju mer än väl med alla hormoner och behandlingar hit och dit. Jag tycker att det är SÅ dåligt av dessa chefer som inte har mer vett i skallen. Försök nu att inte bry dig för mycket om det där (lättare sagt än gjort, jag vet), och fokusera på det viktiga: alla era fina ägg som ligger och delar sig i godan ro på labbet! Kram!
Svar på tråden IVF under 2014