• Anonym (undrande)

är det fel?HJÄLP!

Jag undrar om det är fel av mig att vilja att min sambos dotter (sen tidigare förhållande) som bor vv hos oss, att föräldrarna byter vecka vartannat år? Vi har samma vecka JÄMT vilket innebär ALLA stora lov som är 3st där vi bor och hennes mamma NOLL! För såhär har det alltid vart säger han! Hennes mamma har en ny son som är 3år och vi har en gemensam son på nästan 1år! Och jag känner att vi kommer ALDRIG kunna göra något utan hans dotter ett enda lov någonsin med våran lillkille, pga att vi alltid ska ha henne jämna veckor! Och dessutom ska det alltid bytas hit å dit för att förra året va hon med mamma på midsommar å då blir det mest rättvist att då får pappa LÅNA dig denna midsommar! SÅVAFAN BYTER DOM INTE VECKOR VARJE ÅR ISTÄLLET? Har pratat med karln men han säger bara att så här har det jämt vart innan du kom in i bilden...

• Svar på tråden är det fel?HJÄLP!
  • Dixie

Om ni nu måste göra saker utan din mans dotter, så har ni väl varannan vecka hela sommaren att välja på.......

• Anonym (undrande)

Ja absolut men om man någonsin ska kunna göra det på ETT LOV, HUR GÖR MAN DET? Och min man har bara 3 semester veckor på sommaren och 2 utav dom infaller när dottern är här? Så det blir inte så mycket ledigt iallafall...

• Dixie
    Anonym (undrande) skrev 2014-02-06 00:08:44 följande:
    Ja absolut men om man någonsin ska kunna göra det på ETT LOV, HUR GÖR MAN DET? Och min man har bara 3 semester veckor på sommaren och 2 utav dom infaller när dottern är här? Så det blir inte så mycket ledigt iallafall...

Men jag fattar inte, är ni inte lediga när dottern är hos er? Är hon mycket krävande eller varför kan hon inte följa med? När ert gemensamma barn har börjat skolan och har lov är ju dottern nästan vuxen, så jag förstår inte problemet..... Om ni vill åka skidor kan ni väl åka i vecka 7?
  • Fanny b

Om du var i din sambos ställe, hur hade du gillat att få frågan om du kunde byta veckor för att ditt barn inte ska komma varenda lov, så din sambo skulle kunna umgås med hans barn utan att ditt barn var närvarande?

Om du vill göra något själv med din son på loven borde det kunna gå att ordna, men jag tycker du bör tänka på att du har ett barn medan din sambo har två.

• Litet My
    Fanny b skrev 2014-02-06 00:13:05 följande:
    Om du var i din sambos ställe, hur hade du gillat att få frågan om du kunde byta veckor för att ditt barn inte ska komma varenda lov, så din sambo skulle kunna umgås med hans barn utan att ditt barn var närvarande?

Om du vill göra något själv med din son på loven borde det kunna gå att ordna, men jag tycker du bör tänka på att du har ett barn medan din sambo har två.

Tänker samma sak.

Dessutom är det ju ingenting som hindrar att TS gör något enbart med sitt barn även om bonusen är med pappan. Egentid är sällan fel.
  • Anonym (53)

Vissa år har 53 veckor så då borde det ju ändras vem som har udda/jämna veckor om man fortsätter med varannan.

Och som någon annan sa, er gemensamma börjar ju inte skolan än på många år så varför hänga upp sig på loven?

• Anonym (M)

Vi har också i alla år haft jämna respektive ojämna veckor, midsommar, jul samt nyår kör vi vartannat år bortsett från det så kör vi på med våra veckor. 

Sportlovet, påsk och höstlovet är väl så vitt jag vet alltid på samma veckor resten är ju olika från år till år. Men här är alltid sportlovet ojämn vecka medan höstlovet är en jämn vecka så det jämnar ju ut sig i längden. 

• Flisan79

Fattar seriöst inte problemet. Varför "måste" ni ha semester med bara ert gemensamma barn? Varför bli tillsammans med någon som har barn sen tidigare om man tänker så? Fattar verkligen inte.

• straw2008
    Fanny b skrev 2014-02-06 00:13:05 följande:
    Om du var i din sambos ställe, hur hade du gillat att få frågan om du kunde byta veckor för att ditt barn inte ska komma varenda lov, så din sambo skulle kunna umgås med hans barn utan att ditt barn var närvarande?Om du vill göra något själv med din son på loven borde det kunna gå att ordna, men jag tycker du bör tänka på att du har ett barn medan din sambo har två.

Tummen upp på det. SKAFFA INTE BARN MED DE SOM HAR BARN SEN TIDIGARE ORKA !!!
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Varför är det så svårt att inkludera henne i era resor ? Det är ju din pojkes storasyster ? Usch hoppas ngn gör samma mot dig någon gång.

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden är det fel?HJÄLP!