• Vikmanstorpfamiljen

Funderar på en tredje...

Hejsan!

Jag har två barn men längtar redan efter en till. Min sambo är lite mer tveksam. Nu undrar jag. Hur stor skillnad är det från två barn till tre? Min dotter är 3 år och min son är 1.5. Jag tänkte att vi skulle försöka efter sommaren så barnet kommer typ i april maj 2015. Då är ju barnen 3 och 4. Är det lagom eller ska vi vänta ytterligare ett år?

Alla tips och tankar tas emot om detta! Ni som har fler är två barm..hur upplevde ni det när nummer tre kom? Hur reagerade era barn? Hoppas på många svar om detta!:):)

• Svar på tråden Funderar på en tredje...
  • Karpalo

De jag känner som har tre (eller fler) barn så säger alla att först är det en stor omställning att få första, sen är det en ännu större omställning när andra kommer men tredje+ är bara en i mängden ;)

• Flickan och kråkan

Vi har 16 månader mellan våra första. Sedan kom trean när de äldsta var 5,5 respektive 4 år. Sådan enorm skillnad att få bebis när storebröderna är ett par år. Så roligt att se dem tillsamnans. Så omsorgsfulla och förstående. Yngsta är 7 månader nu och att ha fått en liten trea har bara varit positivt. Att ha tredje barnet tätt inpå hade inte passat oss.

• Smulan 89
    Vikmanstorpfamiljen skrev 2014-02-06 09:37:49 följande:
    Hejsan!

Jag har två barn men längtar redan efter en till. Min sambo är lite mer tveksam. Nu undrar jag. Hur stor skillnad är det från två barn till tre? Min dotter är 3 år och min son är 1.5. Jag tänkte att vi skulle försöka efter sommaren så barnet kommer typ i april maj 2015. Då är ju barnen 3 och 4. Är det lagom eller ska vi vänta ytterligare ett år?

Alla tips och tankar tas emot om detta! Ni som har fler är två barm..hur upplevde ni det när nummer tre kom? Hur reagerade era barn? Hoppas på många svar om detta!:):)
    Hänger på här. Mina barn är som dina 3 år och 1,5 år. (födda nov 2010 och jun 2012). Jag vill redan ha en 3:a men min man vill inte. Inte just nu i alla fall. Jag skulle också vilja försöka till sommaren så 3:an kommer i maj 2015 ungefär. Har också hört att folk säger att första och nr 2 är stora omställningar. Har man mer än 2 barn, så märks skillnaden inte så mycket.
  • Mika86

Det ha inte varit så stor skillnad tycker jag inte, tycker det bli mindre o mindre för varje barn, ettan va en jätte stor omställning, tvåan mindre o trean ännu mindre o så ha det fortsatt.
    har nu fyra barn o är mellan 2 o 2½ år mellan.
    Barnen ha älskat att få syskon

• trixell

Jag tycker den största omställningen va när vi fick första barnet! Andra barnet bara hängde på och det känns det som att tredje också kommer göra. Äldsta sonen är nu 4 år, dottern 2 år och nu har vi en till liten son på 12 dagar. Storasyskonen älskar lillebror och för oss kändes det självklart att få barnen tätt, för deras skull, för att dom ska kunna leka så bra som möjligt med varandra

• Vikmanstorpfamiljen

Tack för era åsikter:) Ja vi får väl se hur det blir:) Kanske väntar tills yngsta sonen är 4 istället...4-5 år mellan barnen tror jag är okej:) Men faller längstan på tidigare så får vi se vad killen vill:)

• uglygodcilla81

Tycker det är svårt med nattningen av två strulputtar, hur gör ni då när ni är ensam vuxen med tre? Eller när äldsta VÄGRAR gå hem från lekplatsen och man har två småsyskon istället för ett som går att parkera i vagnen.... Pust.

Svar på tråden Funderar på en tredje...