• Hobbyvirkare

Vilken mössa skulle du helst köpa/få?

Vilken slags virkad/stickad mössa skulle du helst köpa till ditt barn? Förutsätt att mössan är välgjord. Om du inte skulle kunna tänka dig att köpa en virkad/stickad mössa, rösta efter vilken du helst skulle föredra att få i gåva till ditt barn, av någon du känner. 

Alternativen är följanden: 

Mönstrad: 
    Enfärgad
    Randig
    Prickig 

Djur:
    Angry birds
    Panda 
    Groda
    Uggla
    Nalle
    Gris

Mat/djur:
    Jordgubb
    Blåbär
    Hallon
    Ananas
    Citron
    Cupcakes
    Popcorn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 10:18
    Det ska såklart stå mat/frukt på sista kategorin, inte djur ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken mössa skulle du helst köpa/få?
  • Hobbyvirkare

Jag hittade några bilder på google för att visa UNGEFÄR hur mössorna kommer se ut, dock kommer de inte vara exakt likadana eftersom jag inte utgår från samma mönster. Men här får ni en ungefärlig uppfattning för hur några av mössorna ser ut  

• Hobbyvirkare

Sen undrar jag om ni föredrar mössor med eller utan öronlappar? Jag har hittills inte gjort öronlappar på mina mössor, men jag undrar om det kanske är bättre med öronlappar?

• Tirem

Många av just dessa mösser är skyddade mönster och varken mösnster eller virkade mösser av dessa mönster får säljas utan tillstånd av upphovsmannen.

• Embla

Det beror på vad jag tycker skulle passa mitt barn och barnets ålder. Den typen av mössa som finns på bilderna skulle jag inte tycka passade lite större barn, så max ett 1,5-2 år gammalt barn skulle få en sådan mössa.

Skulle mössan vara till en bebis så skulle jag föredra med öronlappar.

• Mithi
    Tirem skrev 2014-02-06 12:43:16 följande:
    Många av just dessa mösser är skyddade mönster och varken mösnster eller virkade mösser av dessa mönster får säljas utan tillstånd av upphovsmannen. 

Ja, men läs texten ovanför bilden först, innan du kommer med pekpinnen.
  • Hobbyvirkare
    Embla skrev 2014-02-06 12:45:38 följande:
    Det beror på vad jag tycker skulle passa mitt barn och barnets ålder. Den typen av mössa som finns på bilderna skulle jag inte tycka passade lite större barn, så max ett 1,5-2 år gammalt barn skulle få en sådan mössa.

Skulle mössan vara till en bebis så skulle jag föredra med öronlappar.

Oj vad dum jag är som inte skrev vilken ålder det gällde! Jag gör mössor som passar barn upp till 12-18 månader

Jag fick tipset om att göra sådana mössor. Själv tycker jag att mössorna är söta, men de känns lite barnsliga så jag undrar om någon ens skulle vilja ha sådana mössor till sina barn, eller om jag ska fortsätta att göra neutrala mössor i enfärgat (utan eller med dekorationer) och färgglada med mönster (randigt/prickigt) utan massa krusiduller
  • Hobbyvirkare

Jag gör mössor för barn mellan 0-12 månader eller 0-18 månader beroende på modell och mönster.

• tjej87

Jag skulle nog valt någon inom djurkategorin och av bilderna du la upp så älskar jag uggle-mössorna, tycker det är så sött :)

• Flickan och kråkan

Djur, frukter, bär. Det är ju pyttebarn du pratar om . Jag tycker om öronlappar liksom barnen. Jag vill dock gärna ha något slags foder så att det inte blåser rakt in . Vi sjalar våra barn på heltid när de ska transporteras så mössor är inte bara dekoration även om de gärna får vara just dekorativa .

Svar på tråden Vilken mössa skulle du helst köpa/få?