• LillaMiraklet

När började ni känna av rörelser ifrån bebisen, första graviditeten?

Jag är nyfiken när kände ni av bebisens första rörelser och när kom sparkarna med första barnet?
    Längtar så otroligt mycket efter att känna hur den börjar röra på sig, är i slutet på v.16.

• Svar på tråden När började ni känna av rörelser ifrån bebisen, första graviditeten?
  • Malima

I vecka 16-17 kände jag små, små buffar. Runt vecka 20 kände sambon dem utanpå, om han var riktigt koncentrerad.

• mussepigg

I slutet på veckan 18, låg i soffan och bebis måste ja gjort en kullerbytta eller något för de kändes väldigt tydligt :)

• tjockobbe

Kände i vecka 14, men då visste jag inte säkert vad det var. Men det var bebisen. Sparkar kom aldrig några, bara massa buffar. Några var lite starkare bara. Snäll bebis. ;)

Vera 130923
  • minerva123

Första rörelserna kände jag i v 19, var som om någon petade lätt inuti magen. Maken kände sparkar någongång kring v 22-23. Jag hade moderkakan i framvägg.

• aleakim

Småbuffar i vecka 16 eller 17, första riktiga sparken i vecka 20. Har halva moderkakan i framvägg.

BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • Defeateris

V 13-14 nånting.. Många som sa att jag omöjligen kunde känna Pricken då men det var det.. Kändes lite som jag om man stoppar ner ett finger i riktigt kolsyrat vatten och känner kolsyrebubblorna spricka mot fingret.. Sedan dess har jag känt av Pricken varje dag.. Härligt!

Svar på tråden När började ni känna av rörelser ifrån bebisen, första graviditeten?