• tusa

Ni med PCO(S) och lyckats med IVF, hur många försök??

Jag gör mitt första ET i morgon. Fått veta av kliniken idag att det blev 8 embryon efter ÄP i onsdags (på 10ägg).

När ni svarat, skriv gärna en rad om vilka chanser ni tror vi har att det kommer lyckas första gången och hur ni resonerar!

Tack på förhand Solig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med PCO(S) och lyckats med IVF, hur många försök??
  • Louise33

Jag har pcos och ska göra min första ivf men jag tänkte göra ett inlägg här. Jag är också nyfiken på hur många av oss med pcos som lyckas bli gravida på första försöket. Jag hade 30 små äggblåsor idag så enligt min dr behöver vi vara försiktiga med att höja dosen. Så om det blir äggplock och återföring nästa vecka återstår att se. Hoppas det gick bra med din ET!

• tusa
    Louise33 skrev 2014-02-12 23:15:02 följande:
    Jag har pcos och ska göra min första ivf men jag tänkte göra ett inlägg här. Jag är också nyfiken på hur många av oss med pcos som lyckas bli gravida på första försöket. Jag hade 30 små äggblåsor idag så enligt min dr behöver vi vara försiktiga med att höja dosen. Så om det blir äggplock och återföring nästa vecka återstår att se. Hoppas det gick bra med din ET!
    Glad Stort lycka till!! Vet inte ännu hur det gått för oss, tidigaste jag kan testa är nog tisag nästa vecka..

Fick ju inte många svar här med vi får väl se hur det går fför oss iaf!! {#emotions_dlg.flower}
  • LillaMiraklet

Mitt alternativ fanns inte men så här länge tog det för mig att bli gravid med hjälp av IVF...

IVF1 återfört ett 3 dagars embryo= Negativt
    FET1 återfört en blastocyst (50% intakt)= Negativt
    IVF2 återfört en blastocyst= Negativt
    FET2 återfört 2st blastocyster= Negativt
    IVF3 återfört 2st 3 dagars embryon= Positivt (gravid med 1 embryo MA v.7)
    IVF4 åerfört 2st blastocyster= Positivt (gravid med ett foster i v.18)

Det kan ta många försök trots att allting ser bra ut, det gäller att få tillbaka det rätta embryot som kan bli en graviditet, det gäller att ha tur. För oss tog det som sagt 5 återinföringar innan vi fick se ett + och sen slutade sen i MA men fick sen ett + igen på första försöket efter det.
    Jag har haft mycket äggblåsor (över 100 totalt) och ägg och vi har fått många embryon även blastocyster (ca 20st) och alltid till frysen, men det kan ändå ta tid.
    Ett stort lycka till PCOS är väldigt bra att ha när man gör ivf, det finns ju en hel del ägg att välja på

• tusa

Hej och tack för svar!

Sant, alla alternativ går ju inte att ta med. Skulle inte lagt till "inte lyckats ännu"

• LillaMiraklet

Jag tyckte att det var jätte jätte jobbigt att inte lyckas på första och ju fler försök som gick så tappade jag hoppet mer och mer, jag trodde att man måste lyckas inom 3 försök annars är chansen liten att lyckas alls men så behöver det faktiskt inte vara.
    Plötsligt så händer det och jag hoppas självklart att du kommer att lyckas på ditt först men gör du inte det så ge inte upp hoppet!

• tusa
    LillaMiraklet skrev 2014-02-17 15:03:37 följande:
    Jag tyckte att det var jätte jätte jobbigt att inte lyckas på första och ju fler försök som gick så tappade jag hoppet mer och mer, jag trodde att man måste lyckas inom 3 försök annars är chansen liten att lyckas alls men så behöver det faktiskt inte vara.
    Plötsligt så händer det och jag hoppas självklart att du kommer att lyckas på ditt först men gör du inte det så ge inte upp hoppet!
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Har inte "BIM" förrän på onsdag. Testade minus igår, så inget är ännu säkert, men måste säga att jag inte tror på denna gången...känner mig väldigt "ogravid" Obestämd Inställd på att det blir FET nästa månad..
  • tusa

Hej!

Ville bara meddela att jag plussade i förrgår, på BIM -1 Solig

• tusa
    LillaMiraklet skrev 2014-02-21 14:55:29 följande:
    Men GRATTIS vad härligt!
    Tack! {#emotions_dlg.flower} 
    Känns fantastiskt, men är naturligtvis rädd för mf, som alla andra Obestämd 
    Nu är frågan, blir det en eller två? Flört
  • LillaMiraklet

Oj vad konsigt att du fick sätta tillbaka 2st på första ivf:en, vi fick det först vid vår 4:de återinsättning med 3 - bakom oss.

• tusa

Ja, jag blev rätt paff med, hade inte alls trott vi skulle få den frågan vid ET!?

Vi skulle ju dessutom få färsk blasto och av det jag läste innan så var ju redan oddsen betydligt bättre med det och eftersom blastos också har en 4% chans att dela sig (ca 5ggr större än vid naturlig grav..) så trodde jag det var omöjligt att de skulle sätta in mer än 1.. och ja, som du säger var det ju 1a försöket t.o.m!!

Så här fick vi det förklarat:

Ett embryo når blastocyststadiet på dag 5 ELLER 6. för det mesta hinner alltså någon bli färdig redan på dag 5, om inte, är de där på dag 6 och man brukar ju naturligtvis ta av de som redan hunnit till dag 5.

Vi gjorde ET på dag 5 och då fanns 2st som som var på "dag5stadie", inget hade ännu hunnit till "dag6" och eftersom de då inte kunde avgöra vilket som skulle se bäst ut som fullt utvecklad blasto så fick vi välja om vi ville ha båda... Min man fick avgöra, för jag blev rätt ställd, men nu känns allt ok och ju mer jag tänker på det ju mer vill jag att det faktiskt är båda därinne Solig

Skulle vara grymt praktiskt! Jag fyller 37 i år och vi ville ha fler än en till när vi började försöka för ca 4 år sedan, så får vi tvillingar (har inte haft minsta lilla blödning ännu..) så skulle vi ju "komma ikapp" tids mässigt så att säga Glad

• LillaMiraklet

aha då var det nog din ålder mer som avgjorde att du fick tillbaka 2st blastocyster och inte har lika mycket tid på dig
    Jag fick tillbaka 2st färska blastocyster vid den här graviditeten men "bara" ett fäste, så jag väntar barn med ett foster det andra misstänker dom kan ha kom ut med en kraftig blödning i v.8

du har 25% chans att det är tvillingar i magen

• tusa

Ja,det spelade nog in, men inte i syftet att vi skulle kunna få två, för vi har 2 barn sedan tidigare, så tror inte de tänkte på att vi skulle få hinna med fler. Det var nog mest faktum att ingen hunnit bli fullt utvecklad+åldern, för blir ju svårare med den att lyckas alls.

Hoppas resten av våra graviditeter flyter på smidigt {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Ni med PCO(S) och lyckats med IVF, hur många försök??