• lilsis

-Ett plus finns, men vart är ärtan?

Att hon inte ens hittade äggstockarna låter väldigt konstigt!

Men om du har gått så långt som 7+6 så borde du ha haft ont vid det här laget.

Det kan ju vara ett utomkveds som har gått tillbaka av sig självt eller så hade du ägglossning senare än vad du tror.

Jag skulle förbereda mig på det värsta och hoppas på det bästa, jag tycker det är lättast att hantera det så.

Jag var rätt säker på utomkveds på fredagen då jag fick en yttepytteliten blödning.

På söndagen så fick jag ont (!!) och sen bruna flytningar sön mån tis.
    På onsdagen fick jag så ont på jobbet att jag var tvungen att åka hem men det gick över.
    På torsdag morgon gjorde det SKITONT igen en timme eller så efter toabesök. Så jag kräktes. Gynakuten ville inte ha in mig fast det var andra eller tredje samtalet från min sida och jag i princip följde skolboken för utomkveds.

Som tur är hade jag bokat ett privat VUL på torsdagen, han hittade ingenting i livmodern men tyckte det såg konstigt ut på höger äggledare och skickade mig med remiss till gynakuten där läkaren efter mycket rotande hittade ett levande embryo i höger äggledare, i rätt storlek för v 7+6 (som det var då) och med tickande hjärta.

Fruktansvärt surt men operation var enda alternativet.

Jag hade redan hunnit läsa på en massa om utomkveds, vad man gör osv så det kändes ändå "bra".

• lilsis

Mitt HCG när jag lades in på kvällen i 7+6 var 13000 så det var "normalt" om än inte så högt. Ett dygn efter OP var det nere på 3000.

• lilsis

Ja det är ju inte alltid det värsta ;) Det kan ju ta tid för ägget att fästa som sagt och i början spelar ju varje dag roll :)

• lilsis
    mamaizon skrev 2014-02-10 11:56:55 följande:

Mycket?
    Nej bara så att jag märkte att jag hade det. Behövde knappt trosskydd. Hade 500ml blod i buken vid operation så det var väl en del av det som hade sipprat.
  • lilsis

Så tråkigt med missfall!

Men så oändligt mycket bättre än utomkveds iaf.

Jag hoppas kroppen får ut allt själv så du snart kan börja om från början igen!

Svar på tråden -Ett plus finns, men vart är ärtan?