Inlägg från: Anonym (nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja)

Vad gäller för varannan vecka?

Det är klart att du kan säga nej till pappans önskemål att era barn ska bo varannan vecka hos honom. Men om han då drar frågan vidare till familjerätten eller tingsrätten så ser det ju inte så bra ut att du nekar honom varannanveckasboende utan starka skäl.

Om man vänder på det - har du någon anledning till att barnen inte ska få bo hos sin pappa halva tiden?

• Anonym (nja)
    Dianne skrev 2014-02-07 14:52:44 följande:
    Jag undrar i mitt stilla sinne, om det här är något som hans nya kvinna verkligen vill..? Ta hand om hans barn ensam om kvällarna..? Samtidigt som hon är gravid och snart ska ha en egen baby att ta hand om, med allt vad det innebär av sömnbrist o.s.v..

Du kan neka, men han kan i så fall dra det vidare till först Familjerätten och sedan Tingsrätten.

Oj var det så det var tänkt? Jag tolkade det som att pappan ändrat arbetstider i och med ny kvinna och baby på väg.

I så fall kan man ju fråga sig varför 7-åringarna ska tillbringa kvällarna med sin pappas nya istället för med sin mamma. Däremot kunde de kanske bo varannan helg (om nu pappan inte jobbar på helgerna med). Dvs lite mer omfattande umgänge än tidigare.

Svar på tråden Vad gäller för varannan vecka?