Inlägg från: Anonym (Varannan vecka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varannan vecka)

Vad gäller för varannan vecka?

Barnen har bott hos mig sen dom va 1år,är nu 7år... dock haft kontinuerlig kontakt  och umgänge med sin pappa hela tiden.

Nu vill pappan börja ha sina barn varannan vecka.. , han har tidigare inte haft möjlighet till detta eftersom han jobbat kväll,men nu har han träffat en tjej,dom ska ha barn...ja hela den där biten, och nu vill han allså att barnen ska bo v.v hos eftersom han nu har möjlighet till det.

Om jag säger nej till det? Vad händer då? Kan jag ens säga nej?

• Svar på tråden Vad gäller för varannan vecka?
    Fjärilslarv skrev 2014-02-07 14:44:55 följande:
    vem har vårdnaden?
    Gemensam vårdnad
    Anonym ((?)) skrev 2014-02-07 14:49:32 följande:
    Gemensam vårdnad är svårt.

Men jag skulle ifrågasätta varför pappan anser sig få komma och gå som han vill i barnens liv. Inte direkt som att du kunde skippa en vecka här och där om du ville göra annat om kvällarna.

fast det har han ju inte gjort egentligen..

anledningen är ju att han inte haft möjlighet att ha dom iomed det arbete han haft..

fast jag vill ju gärna att dom ska bo hos mig som vanligt..

Anonym ((?)) skrev 2014-02-07 14:59:05 följande:
    Fast flera år där arbetet var viktigare än barnen?
    Då har han fel prioriteringar.

viktigare är väl att ta i?

man måste ju försörja sig? och det kryllar ju inte av jobb direkt... nu har det dykt upp en annan tjänst.

Jag är vän med mitt x, undrar bara vad som händer om jag säger nej... för min del skulle det kännas bättre om allt är som det alltid har varit.

Queenie70 skrev 2014-02-07 15:47:03 följande:
    Du pratar väldigt mycket om vad du vill och ingenting om vad som skulle vara bäst för barnet? Hur kommer det sig?
    jag anser att barnen har det bäst hos mig....
    Olympia skrev 2014-02-07 16:07:36 följande:
    Är pappan olämplig att ha barnen varannan vecka?
    nää, det är han väl kanske inte men... dom har ju alltid bott hos mig
    sextiotalist skrev 2014-02-07 17:48:00 följande:
    Vet du, jag tycker du ska göra en "fuling" ta en fika med den nya och fråga hur hon verkligen känner det för att det ska bli vv, eftersom hon har en blivande föräldraledighet framför sig så är det möjligt att hon får dra det största lasset.
    Fråga henne då också hur de har pratat om det hela, hur de hade tänkt sig med hans kvällsarbetet etc.
    Du kan ju alltid hänvisa hit och berätta hur du läst om hur männen överlåter föräldraskapet till den nya kvinnan.

nja, så bra kontakt har vi inte

fast, nu ska han byta tjänst så det inte blir kvällar längre... så förstod jag det allafall när han pratade om det

Svar på tråden Vad gäller för varannan vecka?