• Anonym (hmm)

Det är min födelsedag, vill ju äta gott då

Jag fyller år om några dagar och går på Nutrilett, har gjort det ca 1½ vecka och ska forsätta lika länge. Men för EN dag skulle jag vilja äta lite gott, inte vräka i mig allt jag hittar men lite.. kanske en tårtbit, lite chips och en god middag. Känner dock att jag har ångest, jag har nämligen ett mål - om 16 dagar vill jag vara mindre o snyggare. Men det känns som att min mat-dag kommer att förstöra allt då.. Åh, ångest.
    Jag har inga problem med att börja med Nutrilett igen dagen efter o fortsätta, men jag är rädd att all vikt jag gått ner nu ska komma tillbaka.

Hjälp...

• Svar på tråden Det är min födelsedag, vill ju äta gott då
  • Anonym (h)

Vänta med att fira din födelsedag tills efter att kuren är färdig då?

• Anonym (hmm)
    Anonym (h) skrev 2014-02-08 12:59:10 följande:
    Vänta med att fira din födelsedag tills efter att kuren är färdig då?
    Några vänner ska komma på middag och jag har bakat tårta åt dem också.
  • Philippa

Men detta visste du ju innan du började med bantningen..... jag hade fortsätt med Nutrilett och varit social ändå....

Eller skjutit upp bjudningen till senare.

• Defeateris

Du får nog helt enkelt bestämma dig för vad som är viktigast för dig just nu - målet om 16 dagar eller att äta gott på födelsedagen.

För mig funkade nutrilett skitbra, inga som helst problem att gå på det - TILLS jag gjorde första undantaget. Då sket det sig totalt, det var alldeles för lätt att fortsätta göra undantag för "enstaka händelser" hela tiden. Efter en vecka fick jag inse att det inte funkade längre och gick då över till att äta riktigt mat men hålla koll på alla kalorier - väga, mäta och räkna.

Jag hade, om du vill fortsätta med Nutriletten, inte ätit något särskilt nu på din födelsedag utan precis som Philippa säger antingen haft bjudningen ändå och själv nöjt dig med nutrilett, eller skjutit upp det hela.

Känner du att du kan lämna Nutrilett och äta riktigt mat men ändå gå ner i vikt så är det ju också ett alternativ. I så fall hade jag satsat på att äta lite innan folk kommer och sedan äta lite av maten men hoppa över chipsen och eventuellt också tårtan. Och så vatten till, gärna kolsyrat med någon smak om det känns bättre..

• milkimi

Klart du ska äta gott på din födelsedag! Att bryta mönstret en gång gör inte att du går upp 10 kg. En kompis till mig dietar och hon åt tårta igår när jag fyllde år. Hon har gjort så fler ggr och går fortfarande ner. Har själv gjort så. Blir himla tråkigt annars.

• Anonym (....)

En fuskdag förstör ingenting. Ät mycket sallad till maten, drick vatten och ta en liten tårtbit. Ät popcorn istället för chips och håll bara nere kaloriintaget...

• faithfully

Om du njuter på födelsedagen och sedan gör klart kuren, kan du inte förlänga den då? Bestäm dig för att veckan efter kuren är slut så tar du tre långpromenader på minst 1 mil och äter nyttigt och inte så stora portioner? Fisk, en rejäl sallad, kyckling, soppa... och känna att du kompenserar en dag med lyx med en vecka sundhet?

• milkimi

Alltid kommer det hinder och det är det långa loppet som spelar roll! Herregud. Hur skulle världen se ut om varenda jäkel blev tjock av en pizza till och från?

• Nape

Men hur många kalorier är en nutrilettdag?

Måste "äta gott" betyda massor av kalorier? Testa göra en magrare tårta, ta en liten bit, testa göra lite magrare maträtt och ta lite.

Chips kan du nog försöka byta ut.

Tricket är att äta lite och inte vräka i sig.

• Nyfikna72

Ta en liten bit tårta och lite chips istället, det påverkar ingenting. Går upp i vikt gör man av att man äter för mycket.

• Anonym (?)

Finns det verkligen inget nyttigt du tycker är gott? Måste du tvunget gotta i socker och fett? Googla fräscha och nyttiga fruktdesserter

Svar på tråden Det är min födelsedag, vill ju äta gott då