Knasboll01 skrev 2014-02-08 23:33:07 följande:
Ren fakta? Det finns gamla 40-åringar som skaffar barn som är omognare är 3-åringar. är det ren fakta också att dom inte ska skaffa barn? I dagens samhälle så finns det extremt många äldre personer som knullar runt och blir gravida även om dom vet att dom blir det och sen gör abort ett antal gånger för att dom inte vet vad preventivmedel är för något. Såg det igår då jag var på abort mottagningen, ett antal vuxna och jag var den enda unga där. Säger inte att unga även gör detta men dom unga är inte ensamma för det finns äldre som är värre. Dagens ungdomar är väldigt mogna till sinnet (dom som är det dock)
Roxanan skrev 2014-02-08 23:25:14 följande:
Vi vet alla hur mogna tonåringar tror att de är men realiteten är lite annorlunda. Undantag finns men så många är de inte.
Självklart finns det unga som säger att dom är mogna men inte är det men det finns unga som är väldigt mogna som andra ska klanka ner på för att DOM tror sig veta si och så för att dom är äldre! Finns många som är mogna vid ung ålder och jag själv känner ett antal och bara för att man behåller vid ung ålder så betyder inte det att man är omogen och dum. Tycker vi kan diskutera hur många omogna VUXNA det finns här för det finns massor av som ingen diskuterar om utan vi diskuterar endast dom unga och på så sätt mår väldigt många unga dåligt för att dom vuxna har så många fördomar om oss.
Det finns unga som uppträder jättegott. Det betyder inte att de är mogna. Jag tyckte själv jag var jättemogen, hur vuxen som helst, när jag var 16. Och väldigt skötsam, hade inte provat alkohol öht, inte rökte jag, inte testade jag gränser särskilt mycket, jag skötte skolan bra o.s.v. Tyckte helt enkelt att jag var så vuxen som man kan bli. När jag sedan blev äldre, och faktiskt mognade på riktigt, så kunde jag skratta litet åt hur löjligt naiv jag var, som trodde att jag var såååå vuxen som 16-åring. Och tänka sig, alla mina väninnor kände också igen sig i detta. "Tänk, att man trodde att man var så vuxen..." ........ För övrigt undrar jag om du vet exakt varför alla "gamlingar" (enligt dig då) var på abortmottagningen. Frågade du dem. Eller är det du som har en massa fördomar?