Inlägg från: mia1234 |Visa alla inlägg
  • mia1234

fördomar när unga blir gravida

Jag har två kompisar som blev mammor väldigt tidigt. Den ena var 14år. Idag har hon läst in gymnasiet å vidareutbildat sig till undersköterska. Tycker hon har klarat sig enormt bra då pappan inte ens fans med i bilden. Har en annan som fick vid 16års ålder. Pappan var 19 å börja jobba derekt efter han gick ur gymnasiet. Mamman har precis gått ur gymnasiet med nu. Dem har klarat sig enormt bra ekonomiskt å inte behövt sök bidrag eller något. Tycker de e fel å klanka ner på folk, bara för man e ung betyder det inte man är omogen. Känner sådana som e närmare 40 å inte alls tar de med föräldraskap Bra. Bara ser sina egna behov. Å då har dem små barn inga stora barn.

• mia1234

Msemse är de inte det å dra alla över en kam? vist unga får verkligen verkligen jobba å visa för alla att dem e bra föräldrar. Men alltså de finns många äldre som inte är mogna heller. Finns många äldre som inte har ekonomi heller. Spelar väl igentligen inte nogon roll ung som gammal. Omogna föräldrar finns i alla åldrar. Dålig ekonomi finns i alla åldrar. Kolla lyxfällan

• mia1234

Alltså jag förstår agrumentet att man skall vänta. Men som sagt känner folk som fått tidigt å fixat de extremt bra. Men omogenhet finns i alla åldrar å dålig ekonomi med. Men en som är 16 år får jobba tusen gånger mer än en som e 26 för att visa dem e bra föräldrar. Sen rötägg finns i alla åldrar å skall absolut inte ha barn.

• mia1234

Men ts alltså självklart dem som e äldre blir oroliga. Men som dem jag känner har ingen tvekat för dem har verkligen bevisat. Hon som var 14 är i dagsläget 29 o hon som var 16 är nu 22. Men alla är inte sådana kände en ytligt vänta sitt 3 barn när hon var 17. Mormor fick ta hand om barnen. Där var tur att dessa barn hade en mormor som ställde upp. Där tycker jag personligen att mamman skulle tagit sin dotter å sett till så hon satt in något preventivmedel då dottern alltid "glömde" p pillerna. Men sen jag vet en som är 37 å ser bara sig själv å lämnar bort barnet hela hela tiden så idioter finns i alla åldrar.

• mia1234

Seriöst ts. Vad folk säger på nätet? Detta är bevis på omogenhet. Trodde du prata om irl

Svar på tråden fördomar när unga blir gravida