Inlägg från: Gazebo |Visa alla inlägg
  • Gazebo

fördomar när unga blir gravida

Knasboll01 skrev 2014-02-09 16:36:30 följande:
    Men läs allt innan du skriver.. Skrev att det finns olika av ''bidrag'' och vet mycket väl att ENDAST bidrag inte räcker långt alls...
    Rizzla skrev 2014-02-09 14:24:16 följande:
    Men är det verkligen något negativt när en förälder ser det ur en vuxen synvinkel istället för att tänka som en ungdom? Och man drabbas inte av minnesluckor när man passerar 40 Om du hör dig för bland äldre i din omgivning kommer du nog märka att många minns sin tonårstid. Jag är runt 25 och blev pappa rätt ung, motståndet vi fick var jävligt provocerande men nu förstår jag vad de menade. Och jag tror faktiskt inte att min ålder i sig är någon fördel när jag blir tvungen att tackla allt vad tonåringar innebär. Min morsa fick mig när hon var ung och jag tyckte ändå hon var en jobbig jävel som inte fatta nånting, jag gissar att mina ungar kommer ha sina stunder när de resonerar likadant
    Mjo ja, har ju endast min egen erfarenhet av äldre så som min egna mamma som inte kunde prata ''ungdomspråk'' med mig eller vad man nu ska kalla det :P det är ju olika från person till person ang. vilka förhållande man lever efter. Jag lever efter väldigt bra förhållande och har en sambo med bra lön, har ett konto med bra mycket pengar, bra stöd, snart ett bra boende. Jag kan ta ansvar och även min sambo. Men ändå valde jag abort för vill ha boende säkert samt att jag vill gå klart gymnasiumet :)

Det finns socialbidrag och andra bidrag att få, ja. Andras pengar. Du listades även din sambos lön och gåvor från föräldrar. Än en gång är det bara andras pengar. Vad ska du bidra med ekonomiskt? Typisk omoget tonårstänk utan förståelse för konsekvenserna.
Svar på tråden fördomar när unga blir gravida