Inlägg från: Anonym (mmhmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmhmm)

Oxynorm - beroende??

Anonym (Orolig) skrev 2014-02-09 19:40:29 följande:
    Nu förstår jag inte? Jag undrar om någon tror/ vet om det är någon fara att bli beroende av en 250 ml flaska om man tar 20 ml varje kväll. Vad har jag missat? Ja - man har svarat att jag ska vara försiktig och att det är beroendeframkallande om man tar det en längre tid. Men vad menas med längre tid. Jo - jag kan läsa.

klart du kan bli beroende redan efter två veckors tid, ditt syfte med att ta medicinen är ju inte bra alls, så bara där har du börjat väldigt dåligt, men därimot är du sj orolig för att du ska bli beroende o det r bra, då är du medveten.

Man ska inte ta sånt där oavsett. även vid smärtor för det är inte värt det!
    Jag var beroende avb oxycontin i flera år, sen blev det h.. men idag är jag ren.

du kan nog få en liten AT men det går över relativt snabbt, men tänk att ju längre du foertsätter destu längre får du AT. du kommer nog redan känna av det efter två veckor.

Du kan sluta nu så slipper det bli värre. eller hur
  • Anonym (mmhmm)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-02-10 10:05:29 följande:
    Tack för svaret. Jag fick det för ryggskott. Men jag tog det inte då. Nu är det på eget initiativ så det är inte ordinerat. Ja - jag är rädd för att bli beroende och lägger ner. Jag kanske ska gå till läkaren och få utskrivet nått "ofarligt" och som blir ordinerat för sömnen helt enkelt. Det var så skönt att inte känna oro på kvällen... Jag vet morfin inte är en lösning men det lugnet jag hade innan läggdags skulle jag kunna göra allt för att få på ett ofarligt sätt.
    sjukt att läkare skriver ut sånt för ryggskott.. det är princip heroin på piller, oxy.
  • Anonym (mmhmm)

man ska visst vara rädd för dessa mediciner, det är sjukt att oxy ens finns ute på marknaden.
    Har varit oxy missbrukare. va uppe i nästan 300 ,g per dag.

Började sen med heorin för de va billigare, men exakt samma sak, samma rus, samma ALLT.

jag va en vanlig person,. hade skadat ryggen, fick morfin utskrivet men det räckte till slut inte så jag började med oxy.

Idag är jag "ren" jag tar underhålls medicin, sk subutex för att kunna leva normalt.
    har förstört mitt liv pga opiaterna!
    & vet MÅNGA som gjort det oxå.

Man ska fan INTE ta oxy för ryggskott, det är överdrivet så ini helvete.
    man klarar smärta, men att leva som missbrukarre, med den skammen & den smärtan, alla ATn man får iosv, det är INTE värt.

lägg ner det, titta aldrig dit igen.oxy är en kärlek du aldrig vill ha. då är du fast & du kommer få betala dyrt för det.

I USA ser dom oxy som heroin, det är likadant bara det är det är syntetiskt, LÄS vidare, gärna amerikanska artiklar. I sverige ligger dom lite efter med forskningen just på oxy, men där har dom kommit ganska långt & de har varit en epedimi länge ibland folk som missbrukar just oxy.

Låt dig inte luras, & bara för att man får utskrivet mediciner av läkaren betyder inte det att det är bra!!
    Jag fick utksrivet minst ett år med morfin, har även fått utskrivet benso! Det gör mig inte bättre än en som köper på gatan!
    Det gör INGEN bättre.

Sluta bara medans du har chansen.. det kan hända den BÄSTA att bli missbrukare.
    Opiater ska man INTE leka med.
    Det ska man passa sig 

• Anonym (mmhmm)
    frappa skrev 2014-02-12 16:28:09 följande:

Det finns ryggskott och det finns ryggskott, och visst faan kan dessa vara tillräckligt jävliga för motivera oxy.

Sen kan vi inte jämföra oss med USA och utskrivning av oxy.

Där folk vallfärdar till Florida för få recept, just pga dom inte har kontroll till vem dom säljer till.

Det finns läkare man betalar för få recept för tabletter.

Personligen har jag respekt för alla dessa mediciner, men skulle aldrig sluta använda dom när  mina smärtperioder kommer.

Om jag måste välja i att ha ont eller vara torsk på oxy, så är jag tvungen att välja torsk p åoxy.

Just pga det gör helt enkelt för ont att någonsin kunna ignorera.

Som tur är det bara var 6-18månad och varar mellan 2d-8v, sen slutar jag.

Det beteendet TS hade antydningar till, avslöjade att h*n skulle ta ett steg tillbaka.
    Och inse detta är en medicin att ha respekt för.

Måste man ha den, så måste man.

du kommer en dag sitta med ett beroende, om du inte redan är det.
    man tar inte så starka medciner för ryggont, det är ett fel i sjukvården, morfin räcker!

Man måste ingenting!
  • Anonym (mmhmm)

Jag har själv varit missbrukare av just oxycontin, först morfin sen gick jag över till oxycontin.
    Sen även heroin.

Idag får jag subutex behandling.
    Så du kan lägga ner ditt jävla snack om hur mkt du vet om vad.. du pundar ju själv fortfarande..
    klart du försvarar medicinen då eftersom du själv tar den.

Opiod & opiat, ja den skillnaden kan vi ju, det är för att Opioder är en syntetiskt morfin.
    Men det gör den absolut inte mindre beroendeframkallande. dumb ass.

I sverige har dom inte kommit så långt ännu med forskningen kring just oxy men i usa har dom det & där anser dom att oxy är ett väldigt stort problem.

Du kan inte påstå att morfin är starkare än oxy?! herregud.. det måste va ett skämt.
    Säg fan inte till mig vad som är vad, det är du som borde läsa på mer.

jag blev först beroende av morfin jag fick utskrier av läkaren, men slutade med det efter ett par år. oxyn började med sen, men DET va ingen lek att sluta med.

Jag tycker inte att PUNDARE som tar medicinen själv kan sitta här & försvara den.
    Kom igen när ni lagt ner medicinen DÅ vet ni nog bättre vad ni snackar om.

DU tar du för fan ALLT , oxy, benzo, TEMGESIC??
    Varför får du temgesic medans du tar smärtstillande, är din läkare korkad eller är du??
    Du vet väl att både temgesic & subutex blockerar opiater/opioder??
    Herregid bara ännu en anledning till varför man inte ska lyssna på dig.

Du är GAMMAL, du vet inte ett skit om oxycontin , det har inte funnits SÅ länge.
    Du kan läsa på eller titta på fakta ifrån andra länder än svenska.

Det är gammalt & har med okundskap att göra att opioder ska vara MINDRE beroendeframkallande. det är rent jävla skit snack.

Du är en aktiv missbrukare så du kan inte säga ngt om denna medicin, du behöver inte ens skriva i denna tråd! helt onödigt, vad du säger betyder INGET för du vet inget.

Herregud du kan ju inte sitta & säga att oxyciontin är mindre beroende framkallande när du just i skrivande stund pundar på den själv! SKÄMS på dig.

Hur än det är så är ALLA opiater/OPIODER extremt beroendeframkallande & det är farligt att ta dom oavsett.
    OXYCONTIN ÄR HUVUDSAKLIGEN EN MEDICIN FÖR CANCER PATIENTER & PERSONER MED BRÄNDSKADOR ÖVER 80% !!!!!

Det är inte en JÄVLA medicin för lite JÄVLA RYGGSKOTT ELLER FÖR ATT MAN INTE KAN SOMNA PÅ KVÄLLARNA!!! DET ÄR ETT STORT FEL INOM SJUKVÅRDEN ATT LÄKARE SKRIVER UT SÅ PASS STARK MEDICIN! 

Dom SKITER i att man blir en mikssbrukare sen, dom fullständigt pissar på att du förstör ditt liv pga en medicin!

För ett rygg skott? för sömnbesvär?
    Lägg ner för fan.. jävla fjantar, lite smärta har ingen dött av. skärp er.

ni vågar inte erkänna att ni är pundare bara.

BRA ts att du lägger ner skiten! LITA på mig, ta inte opiater/opioder för det kan förstöra ditt l,iv, det kan hända den bästa! lyssna inte på personer som själva pundar medicinen, det säger väl sig självt hoppas jag??

Svar på tråden Oxynorm - beroende??