• Mellanmjölkens land

Vilken blöja?

Bebisen börjar närma sig 7kg (om det inte redan är passerat, var ett tag sen vi var på BVC) och New Baby börjar därmed bli lite litet.

Bebisen är 3,5 mån gammal
    Helammad ännu så länge, bajsar ordentligt 3-5ggr/dag.
    Har börjat röra sig lite lätt men det är fortfarande låååååångt kvar till både krypande och gående
    Vi kör EC lite lätt och kissar bebisen efter sömn. Sen vi började ordentligt för några veckor sen har jag märkt att kissblöjorna blivit mycket lättare så det är inte jätteviktigt att blöjan kan suga upp halva Atlanten eftersom bebisen kommer bajsa innan det kommit så mycket kiss.
    Är det tejpblöjor ska tejpen helst tåla att man tar av/på blöjan ett par ggr för kissning.

Vilken blöja skulle ni rekommendera?

• Svar på tråden Vilken blöja?
  • Johanna1978

Hej jag kan tipsa om en blöja som heter Bambo.

Som är en super blöja med bra skålformning som gör att den tål stora lass.

Sen suger den upp halva atlanten också som är ett plus.

Samt så har de hemkörning fram till dörren som är ett stort plus att slipa bära hem dem.

Vi fick prova dem av Donationshjälpen Västerås.

Och fick en chock hur mycket de klara av Libero släng dig i väggen.

Pampers rinner bara över.

Nä jag har beställt hem Bambo till vår.

Synd att de bara finnes på nätet för de suger upp 100 gånger mer en Libero och Pampers.

Länk:

http://www.abenashop.se/index.php?cPath=6_65

Lycka Till.

Tror du kan maila dem om varu prover om du vill testa.

Samma vet jag att Libero har att man kan maila dem så sänder de varu prover.

• Mellanmjölkens land

Fast grejen är väl att de inte behöver klara så extremt mycket eftersom vi kör EC. Enda gången vi är i närheten av att fylla blöjan är på natten. På dagen hinner de aldrig bli så fulla eftersom minst hälften av kisset kommer när vi kissar efter sömn

Svar på tråden Vilken blöja?