Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

Vill bli gravid efter avbruten graviditet

Jag sitter i precis samma sits. Fick avbryta graviditeten i v 18 efter att de upptäckte på RUL att våran lilla pojke var allvarligt missbildad och inte skulle överleva. Imorgon är det två veckor sedan aborten genomfördes. Jag blev också sövd och skrapad efter. De tog prover o skulle även obducera för att vi ska få svar på vad som gått fel. Jag känner också att jag vill bli gravid igen så snart det bara går.. har köpt både gravtest o äl test, gravtest en visade negativt redan efter en vecka. Skönt! Har läst o läst allt jag kommer över på nätet och så som jag förstår det så ska det inte vara någon fara att bli gravid direkt. Är kroppen redo så går det annars dröjer det. Jag tänkte börja m äl tester sen men vet inte när jag borde börja:s

• snerkan

Ja men eller hur, det är något man inte ens önskar sin värsta fiende men när man väl sitter här så är det väldigt skönt att dela sina tankar med dem som varit med om samma sak.:)

Som du säger så är det nog verkligen fullt normalt att bli lite "besatt" av barnmakeriet. Fokuserar gärna på det då det känns som ett ljus i mörkret, något att se framemot och längta till även om man nog kommer vara fruktansvärt orolig även när man väl fått pluset igen.

Jag vill helst inte vänta till nästa mens.. utan hoppas på att kunna få ÄL och pricka in den redan nu. Har faktiskt inte slutat blöda ännu, men senaste veckan har det varit så lite så jag har trott att "imorgon är det över" och ändå har det fortsatt:/  Men så var jag dum och ansträngde mig lite väl typ en vecka efter, bar tungt i stallet och då kom det "nytt" blod igen. Så dumt!
    Så ta det lugnt så läker allt fortare!:)

Skrev i en annan tråd här på familjeliv och frågade när jag skulle börja testa med ÄLtest och fick svaret att jag nog borde börja testa nu:) Så det försöker jag roa mig med, höjdpunkten på dagen, att kissa på en sticka:P

• snerkan

Hur hanterar situationer där ni träffar gravida? Det är flera i min omgivning, grannar," släkt" med flera som väntar barn o vi skulle ha fått ungefär samtidigt. Jag vet inte hur jag ska bete mig.. jag tycker det är skit jobbigt rent ut sagt.

• snerkan

MrsP79: Ja, precis. Har alltid varit lite halvt folkskygg redan innan så det har ju inte direkt blivit bättre. Senast vi var hos kuratorn så sa hon faktiskt åt mig att jag var tvungen att träffa folk. Eller i alla fall mina föräldrar, familj o så. Behövde nog höra det för att ta tag i det. Nu är det bättre, men undviker dem som är gravida. Slutat följa dem på instagram o sådant, så jag slipper bli påmind i "onödan".. Åh hoppas att jag också blir gravid igen så kanske det blir lite lättare att vara positiv i alla fall. Hoppas även att vi snart får kallelse till läkarna så vi kan få svar på vad de hittat vid obduktion o provtagning.. just nu mina två "höjdpunkter" på dagen att kolla gravtest på morgonen o sedan att hämta posten på eftermiddagen o blir lika besviken varje gång det inte kommer något från landstinget. Jag är så tacksam för att den här tråden finns!! Det är så himla skönt att ventilera tankarna.

• snerkan
    RockTheRebell skrev 2014-04-07 07:18:28 följande:
    Hej tjejer! Hur är det med er? Luckras tankarna upp något rulle är det väldigt jobbigt än? Jag börjar tänka lite mindre sällan fast ändå flera gånger om dagen. vi eller rättare sagt jag har ju lite fertilitetstrubbel med hormonerna och var god en läkare för ett par veckor sen som hjälper mig nu så det är idé att hoppas på syskonverkstaden igen. Usch vad jag hoppas. Men det är lite svårt att hoppas också. Man blir ju så ledsen för en sak till när mensen kommer då. Idag fick jag blinkande gubbe på testet och vi spontansexade i köket igår :P annars har det mest varit sånt där spännande schemasex innan.. Någon av er som ätit något eller får preparat för lättare vi gravid? Förlåt om frågan stör! Jag försöker tänka på annat.. Kramar om er!

Hej! Samma här! Försöker fokusera mer på syskonverkstaden just nu, men vissa dagar är sämre andra bättre. Men de bra dagarna är i alla fall fler än de dåliga. När vi var på återbesöket hos läkaren så fick jag gulkroppshormon utskrivet för att få ordning på mensen. Åt det i tio dagar o har haft rn väldigt kort mens efter så någon gång mellan den 12 o 18 april så borde jag ha äl. Jag hoppas nå så fruktansvärt mycket att vi lyckas nu. Att vänta ännu en mens känns helt outhärdligt! Jag klarar inte av att träffa eller prata med bekanta o vänner som är gravida..:/ Hur går det för er andra? Känns det lite lättare ju längre tiden går? Kramar till er allihop!
  • snerkan

Åh jag bara fortsätter ha mellanblödningar:( Fick gulkroppshormon som skulle få ordning på det i slutet på mars o hade mens 1-4 april o nu blöder jag igen. Vafaan.
    Någon som har haft liknande problem efter avbrytande? Har aldrig haft mellanblödningar innan...
    Känner mig så uppgiven:(

• snerkan

Ne fy.. man blir så frustrerad bara när man inte vet vad det är som felar med kroppen o tiden bara går. Vad är det för hormoner som krånglar för dig RockTheRebell? Vart vände du dig o vad sa du för att få hjälp?

• snerkan
    RockTheRebell skrev 2014-04-17 07:08:29 följande:
    Jag har äl idag*

Hoppas det tar sig! Håller tummarna för er. Jag har också äl idag!:)
  • snerkan
    RockTheRebell skrev 2014-04-18 01:21:39 följande:
    Ååh! Spännade snerkan! Har du bim 2/5 med då?

1/5 säger min app:) nu är sista fertila dagen enligt appen så nu kan vi slappna av lite hemma, blir lite väl intensivt just under äl..:p Har du kört med ältest RockTheRebell?:)
  • snerkan

RockTheRebell ja jösses det ska bli så skönt att inte vara "tvungen" att ha sex, kunna mysa utan krav. Och Ikväll har jag sån himla molande värk i nedre delen av magen och därnere liksom. Hoppas att det är ett positivt tecken!:p eller kanske bara beror på lite för intensivt sexande:p Känner du av något?:)

Svar på tråden Vill bli gravid efter avbruten graviditet