Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

Vill bli gravid efter avbruten graviditet

Då kan vi bara hoppas nu då!:)

• snerkan

Hej allihop!:) känns som att många av oss är vid gott mod trots allt, det är skönt att läsa:)

stort grattis RockTheRebell!!:)

Jag är också gravid nu, äntligen!:) men bara i v4+5 så vågar inte riktigt tro på det ännu.

jag skulle verkligen vilja göra ett vul snart.. hur ska man göra för att få ett sånt? Drar mig lite för att ringa min bm, hon verkar inte vilja att man gör tidiga vul.:(

• snerkan

Hope27 vad bra att du tog tag i det o bokade en tid hos gyn:) man känner sig nog lite lugnare när man vet att de ska kolla. Men hoppas att det tar sig denna äl ändå! :)

• snerkan
    la vie en rose skrev 2014-05-05 20:25:03 följande:
    Har fått en kallelse till gyn för återbesök/uppföljning efter avbrytandet. Har ni varit på nåt sånt? Vad händer där?

Nä men iofs var vi in nästan två månader efter o fick svar på obduktion o fvp. Då kollade hon mig också eftersom jag haft en del mellanblödningar.
  • snerkan
    hope27 skrev 2014-05-05 19:03:18 följande:
    kanske ändrar hon inställning nu till denna gång? är det samma som du hade förut? annars kanske du kan byta bm, är trots allt viktigt att det känns bra och att hon förstår dig. denna graviditeten kommer det ju vara extra viktigt med en förstående bm, man är ju trots alls rätt sårbar och orolig efter allt som hänt. de kan inte förvänta sig att man ska vara som om inget hade hänt ju.

när jag blir gravid, om min bm ej fattar så kommer jag nog byta direkt. men jag blev förvånad idag när jag ringde om tiden, jag var beredd att slås om en tid, men det var inga problem alls. behövde knappt säga något mer än att det gällde pga den avbrutna grav så gav hon tid direkt. kanske fattar de hur påverkad, orolig och ledsen men är efter en sådan sak och att man behöver stöd och trygghet. läkarbesöken och uppföljning ger ju trygghet =)

hur är allt för övrigt, mår du bra? =) tänka att det är redan ett lite liv som bildas i dig, gud va kul :D det är helt otroligt det här med att bli gravid, vilket underverk ju =)

Ja ska vänta några veckor till innan jag ringer så man iaf kan se ett hjärta om jag nu skulle få göra ett vul(om jag fortf är gravid då):p

Förra graviditeten åkte vi 15 mil till nkpg o betalade 700 för ett ul. Men hon såg ju ändå inget fel så känner inte för att göra om det..

Det är så besvärligt bara att bo en liten stad, det finns bara två barnmorskor:p Men funderar på om jag kanske kan ringa spec mödravården direkt. Vi har ju blivit lovade ett extra ul i v12-13 pga den missbildningen han hade o då skulle jag ringa direkt till dem sa läkaren. Tiden måste gå fort nu några veckor tycker jag!:p
  • snerkan
    hope27 skrev 2014-05-05 22:11:35 följande:
    klart du kommer va gravid då =) 700 kr... helt privat då? jag går på nån privat och det kostade 300 kr tror jag... men det kan vara värt det om man vill ha ett besök utan tjafs :P  det jobbiga är som du skriver, att vissa saker kan man ändå inte se förrän lite senare =( de sa samma till mig, att tidigast v 12-13 om ens det. men man kan säkert få vul bara för att se så att hjärtat slår =) 

Ja precis det var privat, o den enda i "närheten" som hade tid:p ska ringa bm om nån vecka så får vi se vad hon säger:) Ne precis, de kan ju inte upptäcka allt tidigt.. men exakt:) det vore skönt bara att se en liten plutt på en rätt ställe o att det pickar ett litet hjärta.
  • snerkan

Hej! Nu har vi varit på vårt första vul, gick inte att se något hjärta men det var en liten "plupp" på rätt ställe!:D o vi får faktiskt komma dit igen om två veckor för en ny koll. Så skönt! Men hon sa att man kan blöda lite efter ett vul så tidigt. Någon som varit med om något sådant?

• snerkan
    plopp76 skrev 2014-05-13 18:28:36 följande:
    Jag har hört att man kan blöda efter ett VUL, men inte förstått riktigt varvör. Kanske är man skör i slemhinnorna? Men grattis till pluppen! :)

Tack snälla du!:) tackolov har det inte kommit någon blödning så jag hoppas att det är lugnt nu:) kommer säkerligen hitta något annat att oroa mig över snart:p Hur går det för dig nu plopp76?:)
  • snerkan
    la vie en rose skrev 2014-05-14 10:31:12 följande:
    Grattis till ett viktigt delmål på vägen, kan man väl säga? :) Går själv och väntar på första mensen, det är mitt närmaste delmål. Sorgen kommer lite som vågor för mig. Jag är igång och jobbar och ibland kan jag hålla mig sysselsatt och må nästan som vanligt. Sedan kan jag se något som påminner, när jag är som minst beredd och då sköljer sorgevågen över mig. En vikarie på mitt jobb skulle på rutin-ultraljud igår. Jag blev gravid någon månad före henne. Fan vad ont det gör! Hon har dessutom två barn sedan innan. Jag vill inte heller vara bitter, barnlös och obekväm, så jag tvingar mig själv att ställa lite artiga frågor till henne emellanåt och försöker liksom stänga av känslorna...

Det känns verkligen som att sorgen aldrig kommer försvinna helt man kanske bara lär sig att hantera den. Vad starkt av dig att ändå engagera dig o försöka vara artig mot din gravida kollega! Jag klarar inte av att träffa andra gravida än faktiskt. Jag har flera i min omgivning som skulle ha fått barn samtidigt o strax efter, granne precis samtidigt i slutet på juni, och min sambos båda syskon ska ha i aug o sept. Men det känns fortfarande för svårt att träffa dem. Jag hoppas att det lilla pyret som växer i magen just nu får stanna kvar och att det hjälper mig att komma vidare! Kram till er allihop!♡
  • snerkan

Åh det här har varit en hemsk natt! Sent igår kväll fick jag som en litelite mörkare flytning. Som att det skulle vara blodblandad. Har inte fått ont, mer än oron som tar död på mig!:( jag har aldrig blödit när jag varit gravid tidigare så det känns som att det är kört. Jag orkar inte detta!:( nu ska jag dessutom bege mig till jobbet för ett 13 timmars pass... var bara tvungen att skriva av mig, så frustrerande när man inget kan göra.

Svar på tråden Vill bli gravid efter avbruten graviditet