Inlägg från: hope27 |Visa alla inlägg
  • hope27

Vill bli gravid efter avbruten graviditet

kendi skrev 2014-02-25 23:42:45 följande:
    Hej jag förlorade min lilla flicka i magen vecka 25 och tänkte direkt redan på förlossningen att vi skulle försöka igen så fort som det går

jag fick höra att man har lättare att bli gravid precis när man har varit gravid för kroppen är inställd på att vara gravid och alla hormoner finns kvar och kroppen kommer ihåg graviditeten så det tar sig fortare på något sätt och så var det för oss jag fick en mens sen blev jag gravid igen på nytt och graviditeten gick bra hela vägen

lycka till och kom ihåg att inte vara rädd för att bli gravid igen för om man är rädd kan man aldrig känna sig redo igen.
    beklagar din sorg. har faktiskt också hört samma sak från min läkare, om att det bör vara lättare. så jag hoppas ju innerligt på att det stämmer.

va kul att allt gick bra med den andra graviditeten för dig, det förtjänade du minst sagt =)
  • hope27

Känns så hemskt hur många vi är som har råkat ut för liknande saker... men det känns så bra att man kan stötta varandra. Det är så lätt att känna sig ensam, men man är nog långt ifrån det. 

Vi egentligen bara säga stor kram till er alla <3 

• hope27

Hej tjejer, läste om att en del av er skrivit om det mer hormoner och obalans. Har det blivit bättre nu? Gick ni på någon kontroll och fick det kollat? Jag känner mig så upp och ner om ni förstår vad jag menar. Och jag tror det beror på hormoner. Humöret är kaos och jag har finnar som när jag var 14. Sticker i armhålorna hela tidnen och i magen, och är svullen som en ballong.. kanske skulle jag ta och boka ett läkarbesök.... men sen tänker jag att det kanske är normalt och bara passerar??

kram =)

• hope27
    Mollith skrev 2014-04-18 01:36:22 följande:
    Hej ts! År -10 förlorade jag mitt första barn, en pojke i vecka 35. Hans hjärta hade slutat slå, och dagen efter blev jag igångsatt och födde en så underbar och fin liten pojk. Två månader efter han födelse, visade stickan ett plus igen. Nu fyra år efter har jag två underbara små flickor, en på 3 och en liten ettåring. Jag ångrar aldrig vårt beslut om att bli gravid igen så fort efter vår sons bortgång, han finns med oss överallt! Lycka till!
    Beklagar så hemsk mycket. Men vad kul att läsa att det gick bra med ny graviditet. Och att det gick fort. Känns bra att läsa =) Nu sitter man bara och väntar och väntar på att ett plus ska dyka upp. Men det kanske gör det snart, vem vet =)

Kram =)
  • hope27
    RockTheRebell skrev 2014-04-13 12:32:38 följande:
    Hope27. Det är nog normalt kanske. Eller i alla fall en vanlig bieffekt av något som inte får som det ska. Men man kan nog få vänta väldigt länge. Det finns ju dem det funkar för när de varit hos läkaren och blivit lugnade också att de är ok! Jag har också som du skriver om acne fast jag inte haft det så innan. Växer hår på kroppen mer än innan? Tex ben/armhålor osv.
    Hej =) Ursäkta mitt svar dröjt =( Ja precis så! Tänkte att jag kanske skulle besöka gyn/läkare. Tror egentligen att allt är normalt och även om det är lite obalans, så tror jag egentligen att det också är normalt. Tar väl bara lite tid för kroppen att hitta tillbaka igen.

Men man har ändå lite oro och så tänker jag "tänk om ens hormoner förlänger tills man blir gravid igen". Kanske borde gå tillgyn bara för att lugna mig, som du skriver =)

Ja, jag tycker jag har vatt mer hårig än normalt haha. Mest under tiden när jag va gravid, men det har fortsatt ett tag efter tycker jag. Och mitt hår har blivit jätte långt, brukar ta låååång tid för det att växa.

Såg nu att du undrade om vad som hade hänt vår pojke. Han hade ett hjärtfel som var väldigt likt HLHS, men det var inte det (men läkarna sa att det var väldigt, väldigt likt). De sa att det hade inte ens gått att operera, aortan var så smal att det inte hade gått.

kram =)
  • hope27
    RockTheRebell skrev 2014-05-05 10:32:33 följande:
    Hej vänner! Hoppas allt är så ok det går med er! Vi är i v4+3 nu med första grav efter avbrutet i v21. Bokade inskrivning idag med Bm och hon är fantastisk! Hon hjälpte oss till priv.läkaren som fick igång äl igen efter 10 månader och hon var rörd att det funkar igen. Så nu ska jag dit på onsdag och boka vul. De tar iallafall väl hand om en efter en sån här grej!
    åhhh gud va kul att du är gravid igen!! stort grattis!! =) hur lång tid tog det tills du fick plus igen?

ja, va skönt att de känns bra med bm, det är viktigt efter det som man har råkat ut för.
  • hope27

Okej tjejer, då har jag bokat ett besök hos min gyn nu! Tror bara att det blir skönt att få bekräftse på att allt är ok (om det nu är det), annars så får man väl förhoppningsvis hjälp om något har strulat med kroppen.

Dock fick jag inte tid förrän 16/6. Men det kanske är bra ändå, för då har vi denna månaden att testa 3:e försöket och går inte det så kan jag lugna mig med att jag får träffa gyn i alla fall efter det försöket.

Det som gör mig glad är att min gyn dessutom jobbar med fertilitets hjälp osv (genom Cura kliniken Malmö), så jag antar att hon verkligen kan sin sak och har förståelse för att man behöver kolla upp så att allt är ok.

Jag vet ju att 2 försök inte alls är mycket, men hjärnan tänker inte logiskt nu utan bara med känslorna; oron och rädslan för att något inte ska gå vägen, eller att det ska ta onödigt lång tid. Tog ju bara 2 gånger sist, vet att det inte är samma sak nu, men ändå =( Det spökar i hjärnan =(

Kram på er =)

• hope27
    RockTheRebell skrev 2014-05-05 18:04:45 följande:

Hope 27 Tack så mycket för grattis och svar =) vår kille hade inte heller en riktigt egen diagnos han hade något mitt emellan 2 väldigt lika diagnoser som kräver varsina markanta drag för att "godkännas" och han saknade liksom bådas säregna men allt däremellan passade och ingen annan. Det tog 10 försök innan. Men de gamla visa kvinnorna som har lite ro i kroppen säger ju att det ska gå en graviditetslängd mellan graviditeter också för kropp och själ. Så kanske var det det, eller så var det pillren. Låter ju inte riktigt som en tillfällighet dock tycker ju jag själv. Dt låter som du ska till helt rätt person i alla fall! Jag tror man andas ut lite undermedvetet när man har någon som väntar på ens problem ialla fall!

Plopp76 Jag har alltid haft trögare att få äl så testade med test. testen säger att jag har äl, men de har också nästan positivt hela månaden från mens sluta till nästa,men stegring när äl skulle vara egentligen.

ja det är nog så sant RockTheRebell, ibland behövs tiden mer än vad man tror, även om längtan och väntan är HEMSK. jag undrar också om det inte tar längre tid för att hjärnan undermedvetet har förväntat sig en grav på 9 månader. jag märkte härom dagen när jag lekt och brottades lite med hunden, att jag automatisk höll mig för magen några gånger. som en instinkt att beskydda magen. gjorde så hela tiden när jag var gravid, aldrig innan ju. så någonstans skickade hjärnan någon signal nu fortfarande som om jag vore gravid, även om jag vet i mitt förnuft att jag inte är det. likadant tror jag att det kan vara med kroppen och hormonerna, kanske tar ett tag innan de "fattar" och fungerar normalt igen. man har ju trots allt varit genom ett sorts trauma för hjärnan och kroppen.

men men, det har som sagt bara gått 2 försök, vem vet, kanske tar det snart :D 
  • hope27
    snerkan skrev 2014-05-05 18:23:05 följande:
    Hope27 vad bra att du tog tag i det o bokade en tid hos gyn:) man känner sig nog lite lugnare när man vet att de ska kolla. Men hoppas att det tar sig denna äl ändå! :)
    ja, gud vilken lättnad, har faktiskt varit lugnare hela dagen idag av att bara ha bokat det!! konstigt hur hjärnan fungerar :P och känner mig lite mer positiv. kanske tar det denna gång och om inte så har jag i alla fall en tid hos läkaren efter det försöket.
  • hope27
    snerkan skrev 2014-05-05 18:19:24 följande:
    Hej allihop!:) känns som att många av oss är vid gott mod trots allt, det är skönt att läsa:)
    stort grattis RockTheRebell!!:)
    Jag är också gravid nu, äntligen!:) men bara i v4+5 så vågar inte riktigt tro på det ännu.
    jag skulle verkligen vilja göra ett vul snart.. hur ska man göra för att få ett sånt? Drar mig lite för att ringa min bm, hon verkar inte vilja att man gör tidiga vul.:(
    kanske ändrar hon inställning nu till denna gång? är det samma som du hade förut? annars kanske du kan byta bm, är trots allt viktigt att det känns bra och att hon förstår dig. denna graviditeten kommer det ju vara extra viktigt med en förstående bm, man är ju trots alls rätt sårbar och orolig efter allt som hänt. de kan inte förvänta sig att man ska vara som om inget hade hänt ju.

när jag blir gravid, om min bm ej fattar så kommer jag nog byta direkt. men jag blev förvånad idag när jag ringde om tiden, jag var beredd att slås om en tid, men det var inga problem alls. behövde knappt säga något mer än att det gällde pga den avbrutna grav så gav hon tid direkt. kanske fattar de hur påverkad, orolig och ledsen men är efter en sådan sak och att man behöver stöd och trygghet. läkarbesöken och uppföljning ger ju trygghet =)

hur är allt för övrigt, mår du bra? =) tänka att det är redan ett lite liv som bildas i dig, gud va kul :D det är helt otroligt det här med att bli gravid, vilket underverk ju =)
Svar på tråden Vill bli gravid efter avbruten graviditet