snerkan skrev 2014-05-05 18:19:24 följande:
Hej allihop!:) känns som att många av oss är vid gott mod trots allt, det är skönt att läsa:)
stort grattis RockTheRebell!!:)
Jag är också gravid nu, äntligen!:) men bara i v4+5 så vågar inte riktigt tro på det ännu.
jag skulle verkligen vilja göra ett vul snart.. hur ska man göra för att få ett sånt? Drar mig lite för att ringa min bm, hon verkar inte vilja att man gör tidiga vul.:(
kanske ändrar hon inställning nu till denna gång? är det samma som du hade förut? annars kanske du kan byta bm, är trots allt viktigt att det känns bra och att hon förstår dig. denna graviditeten kommer det ju vara extra viktigt med en förstående bm, man är ju trots alls rätt sårbar och orolig efter allt som hänt. de kan inte förvänta sig att man ska vara som om inget hade hänt ju.
när jag blir gravid, om min bm ej fattar så kommer jag nog byta direkt. men jag blev förvånad idag när jag ringde om tiden, jag var beredd att slås om en tid, men det var inga problem alls. behövde knappt säga något mer än att det gällde pga den avbrutna grav så gav hon tid direkt. kanske fattar de hur påverkad, orolig och ledsen men är efter en sådan sak och att man behöver stöd och trygghet. läkarbesöken och uppföljning ger ju trygghet =)
hur är allt för övrigt, mår du bra? =) tänka att det är redan ett lite liv som bildas i dig, gud va kul :D det är helt otroligt det här med att bli gravid, vilket underverk ju =)