Vill bli gravid efter avbruten graviditet
Har fått en kallelse till gyn för återbesök/uppföljning efter avbrytandet. Har ni varit på nåt sånt? Vad händer där?
Har fått en kallelse till gyn för återbesök/uppföljning efter avbrytandet. Har ni varit på nåt sånt? Vad händer där?
Hope27: Nä vi har inte fått svar ännu från sjukhuset. Förhoppningsvis känns det lättare när de kommer och att få träffa en läkare igen för att få prata lite nu när det gått ett tag. De säger att det är en slump men samtidigt tänker jag att om inte alla provsvaren kommit, hur kan de veta det...? Visserligen visade snabbsvaren på fostervattenprovet inga anmärkningar.. Och de visste ganska mycket om anatomin på vår lille, tror de gjorde 4 UL.. Okej, så det var ditt första också. Vi får hoppas det tar sig snart Jag tror jag kommer vilja göra KUB i v 11-14 helst så tidigt det går, kommer ni också vilja ha fler tester? Nu när man "får" det..jag är bara 31 och fick bara ett rul förra gången. Denna gången vill jag ha mer koll!
Hej alla! Idag hade vi kub och fick se två små! Livet är bra konstigt! Om 5 dagar är dagen då vi tvingades avbryta lillebror.
Idag var det min tur! Har haft på känn att kanske kanske var det dags denna gång, men lyckades hålla mig från att testa fram till idag (dag 37). Fick omedelbart ett tydligt tveklöst plus! Både jag och min man är glada, men tyvärr står rädslan i vägen för det stora jublet. Vi får försöka ta en bit i taget och tillåta oss att känna både oro och glädje.
Hej fina ni!
Idag plusade jag äntligen. Jag avbröt min förra graviditet slutet av februari. Blödde sedan konstant i en månad och lades in för skrapning slutet av mars. I slutet av april hade mensen kommit igång igen så vi kunde försöka. Så det här blev tredje försöket.
Hoppas hoppas att den stannar kvar där inne nu.
Trodde att jag aldrig skulle bli gravid igen. Det kändes så overkligt att jag någonsin skulle få en liten bebis. Tyckte så även när jag blev gravid förra gången. När jag sedan tvingades avbryta fick jag vatten på min kvarn (läs på min teori om att jag aldrig kan få en bebis).
Det känns jobbigt att behöva vänta så många veckor innan vi vet att det inte är samma fel igen. Hoppas bara att tiden går fort nu.
Kramar till er alla. Ni har varit ett stort stöd, även om ni inte vet om det.
Hej på er allihopa,
Börjar kännas riktigt tungt nu med försöken.... 4 försök och INGET. Nästa månad blir det 5 försöket.... och jag har inga förhoppningar alls. låter kanske överdrivet men just nu känns det som att jag aldrig kommer bli gravid :( känns så overkligt.
och inte nog med detta... var hos gyn som säger att det ser ut som att jag har en cysta på ena äggstocken........ det bör inte påverka, men det visste hon inte heller helt.... ska på nytt besök efter mensen.........
någon annan som försökt ett tag nu utan resultat?
skit, skit, skit har jag bara lust att säga