• Soltimman

Om du var tvungen att byta namn?

Om du var absolut tvungen att byta ditt nuvarande tilltalsnamn, vilket annat namn skulle du välja (och varför)? Vilket namn har du nu, trivs du med det?
    Typ: Om jag inte fick heta Maria skulle jag vilja heta Anna, Sara eller Lena.

Jag heter Martina. Om jag var tvungen skulle jag välja Mia eller Paula eller Jenny.

• Svar på tråden Om du var tvungen att byta namn?
  • Lindsey Egot the only one

Oj va svårt. Man är ju sitt namn, en del av ens identitet är ju just namnet. Det är lättare att byta bort ett efternamn men mitt tilltalsnamn. Jo jag är nöjd.

Min mamma ville först att jag skulle heta Clara-Amanda som dubbelnamn. Men jag såg inte ut som någon Clara-Amanda. Men jag tycker det är fint. Så isf skulle det just bli Clara-Amanda

• Elvana

Eftersom att folk ofta hade svårt och uttala mitt fula namn så fick de kalla mig Daphne istället, så Daphne, Dafina, Elvana, Aferdita eller Magdalena hade jag bytt till. :)

• Pissenisse

Jag är nöjd med mitt namn men om jag skulle byta så hade jag valt Anna. Enkelt och vackert.

• fluu

Jag är väldigt nöjd med mitt namn, men var jag tvungen att byta så hade jag velat ha något tjusigt gammalt nordiskt namn med kraft i typ Eira eller Svea. I kombo med sambons efternamn som också ska bli mitt snart så hade jag då låtit som det original jag är ;) Heter Ellen nu och är som sagt ändå mycket nöjd.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trolliz

Får man ta ett av sina mellan namn så har jag alltid älskat Maureen. Efter min farmor. Annars kanske ... har tänkt mycket på det men kan faktiskt inte komma på något längre.

Eftersom mitt nuvarande är unikt i Sverige skriver jag gärna inte ut det då jag vill förbli någorlunda anonym.

• Idun

Tycker mitt är bra, Stina, skulle kanske byta till Disa eller Laura om jag var tvungen!

• Torken

Jag trivs faktiskt riktigt bra i mitt namn, Therese, men om jag var tvungen att byta så hade jag gärna hetat Ellen eller Malin.

• Sissel

Jag hade nog valt Hildegard eller Svea. Mitt nuvarande namn passar mig inte alls, har funderat på att byta några gånger.

*Tänker inte säga vad jag heter*

• HärÄrJag TrorJagInte

Jag heter Lovisa, om jag var tvungen att byta skulle jag heta Minna. Definitivt Minna. Jag älskar det för att det är gulligt, enkelt, sött, vackert, tufft, rivigt och betyder kärlek och omtanke. Lovely!!!!!!

• maaammaaa
    Pissenisse skrev 2014-02-10 05:03:01 följande:

Jag är nöjd med mitt namn men om jag skulle byta så hade jag valt Anna. Enkelt och vackert.

Haha det menar du inte pissenisse.
  • IsDimma

När jag bar liten ville jag heta Therese. Det vill jag nog inte idag. Inte på riktigt.

Men jag skulle kunna tänka mig Irma efter min mormor

Fast jag är väldigt nöjd med mitt namn idag, jag gillade inte Annie när jag växte upp. Då tyckte jag det var för ovanligt. Men idag gillar jag att det är lite udda (även om jag faktiskt träffar på småflickor ibland med det namnet).

• fluu
    fluu skrev 2014-02-10 15:36:33 följande:
    Jag är väldigt nöjd med mitt namn, men var jag tvungen att byta så hade jag velat ha något tjusigt gammalt nordiskt namn med kraft i typ Eira eller Svea. I kombo med sambons efternamn som också ska bli mitt snart så hade jag då låtit som det original jag är ;) Heter Ellen nu och är som sagt ändå mycket nöjd.
    Överväger(inte för att jag ska byta namn, men för att fundera) Svea mer och mer, eller Astrid om vi inte skulle få fler barn vill säga.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Om du var tvungen att byta namn?