Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell: Hoppas det drar igång av sig själv nu så du slipper igångsättning!
Bell: Hoppas det drar igång av sig själv nu så du slipper igångsättning!
Var på rul idag. Allt såg bra ut och storleken stämde med tiden. En sån lättnad! Maken och dottern var i väntrummet under tiden och när undersökningen var klar gick läkaren och hämtade dem så att min man också fick se vårt barn. Dottern är lite för liten för att förstå än. Hon tyckte det var pappas tur att lägga sig på britsen efter mig, haha!
Bell, vilket sjukhus har du valt? Kan man ända sig så här nära inpå? Min bm frågade vilket jag önskade, svårt att veta tycker jag, valde sös för att det är närmast...
Bell: igångsättning behöver inte betyda lång förlossning. Jag fick igångsättning med dottern o hon var ute efter 3timmar från att värkstimulerande dropp sattes in. Beror helt på om kroppen är redo eller inte.
Håller tummarna att det sätter igång för dig av sig själv snart.
Hur går det Bell? Håller tummarna att du ligger på BB!! Kram
Inatt föddes min son kl 01.21 och han är den finaste jag sett.
Förlossningen gick bra och vi mår bra och vilar mest
Tack för gratulationer. Vi har kommit hem idag och det är skönt att vara på hemmaplan.
I natt var det riktigt jobbigt när magen skulle i gång han skrek från 18.30 till 03.30 och mitt hjärta gick i tusen bitar. Vi hjälptes åt att hålla, vagga, gå omkring med honom men inget hjälpte.
Idag har har rapat, pruttat, bajsat och kissat och är lugn och sover gott hela dagen. Han fattade det här med amningen på en gång och ammar ungefär varannan till var tredje timme.
Vi får se hur det går i natt men förmodligen var det jobbigt när magen och allt ska i gång.
Hur mår ni andra?
Jag fick en blödning igår kväll och kände hur det rann längst benet inatt. Förlossningen sa att man kan ha så klara och rinnande flytningar att det kan kännas som om vattnet gått. Hade jag inte den BLEKASTE om. Så upp som en sol och ned som en pannkaka. Jag var till och med peppad att åka till förlossningen! Tänkte "YES! Lets do this!!" packade BB-väskan och städade huset och fortfarande inget mer än det som kom på natten...
Men ja, någon gång kommer barnet! ;)
Min foglossning tar död på nöjet att vara gravid. 22 dagar kvar tills jag kommer sakna ihjäl mig efter magen... För jag älskar att vara gravid! Men hatar foglossningen...