• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lokattis skrev 2015-01-12 18:21:51 följande:

Magkatarr kanske? Och visst, man kan vara magsjuk utan att kräkas eller ha diarré. Krya på dig!

Usch jag vet inte. Hoppas att det går över fort. Tack snälla!
  • Danisen
    glader skrev 2015-01-14 10:52:27 följande:

Oj vad det skrivs här inne! Hinner inte läsa ikapp allt men hoppas allt är bra med er tjejer och bebisar förstås!

Här är vi mitt i en av utvecklingsfaserna, stämmer precis med wonder weeks. Hedda äter varannan timme under dagen men 6-7 timmar i sträck på natten och suger konstant på sina händer. När hon blir hungrig sker det på 2 sekunder och då ska hon ha mat NU!!! Så vi får se till att ha nära till maten

Nån mer som är i samma fas?

Det är samma med Maja. Hon äter mest hela tiden, sover kortare pass oavsett tid på dygnet, suger massor på båda händerna och även sin underläpp. Å ja, hon blir också vrål hungrig på 2 sek. Sjukt stressande alltså. Å sen somnar hon vid bröstet vid varje måltid för tillfället. Å skriker mer än vanligt, ska helst sova i famnen. Kan knappt lägga ner henne när hon sover på dagen, på natten går det fint som tur är.
  • Danisen

Någon som har ilningar i brösten som inte släpper? Har så ont i mitt högra bröst, först va det endast bröstvårtan trodde att den läkt,.men vid förra amningen gjorde det så jäkla ont igen, sedan dess har det ilat ordentligt i bröstet. Har just nu en värmekudde på det. Men det ilar ändå... fy för vad ont det gör. Någon som har tips?

• Danisen

Mjölkstockning... mår riktigt dåligt nu frossa och ont i hela kroppen. Fy för.... har fått pumpa ut ur brösten sittandes på köksgolvet bredvid Maja och gråtit krokodiltårar.

• Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-14 21:07:33 följande:

Stackare. Var där i måndags och hade panik. Det ända tips jag kan ge är att amma, amma, amma. Om Maja tar seda tag kan du prova att amma med napp. Fick det tipset av Amningshjälpen. Hon ska komma hit i morgon å hjälpa mig å Olle då han krånglar med ena bröstet. Har rätt platta bröst men stora i omkrets. Hade små bröst innan jag vart gravid så jag tror det kan påverka hur han tycker det känns bra att ta bröstet. Hoppas det släpper. Styrkekramar

Jag har amningsnapp på alltid men det gör så fruktansvärt ont i bröstvårtan med. Lite bättre n6 sen jag pumpade. Frossa och feber har jag med . Äter lite nu sen ska jag pumpa lite till sen blir det en varm dusch och massage. Fy för.... sån mjölkstockning har jag inte haft innan.väldig skillnad när man får feber å värk med. Känns som man fått influensan. Har vetekudde runt bröstetm får sova med den i natt känns det som. Hur ska jag klara att amma från det bröstet i natt?! Usch...
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-01-14 21:38:01 följande:

Nej men stackars dig! Stenhårda bröst är ju stockning. Det enda som hjälper är att tömma bröstet, helst genom att amma men om bebis inte får tag - testa att pumpa lite först el massera ut i duschen och sen amma, amma, amma. Tömmer inte bebisen bröstet ordentligt så pumpa ut även efteråt. Om du även fått feber har du bröstinflammation. Om det inte vänder behöver du antibiotika. Hoppas der ger sig snart!!! Kram

Nä, kan man få det? Har haft problem med bröstvårtan där nu ett tag så har fått använda multi-mams bedövning till bröstvårtor. Kanske kommit in något i såret? Ilar som sören... nu svettas jag ist för frossa. Fick ta värktabletter innan kunde knappt stå. Ammar på der bröstet nu, fy fööör vs tvingen att göra något annat än bara hålla andan. Kram och tack till er alla fina.
  • Danisen

Hej! Jag mår inte bra idag heller, kroppen värker något fruktansvärt mycket. Bröstet är bättre idag, antar att kroppen jobbar som sören för att få bukt på det. Nä, jag har inte ringt någon. Vart ska jag ringa om jag behöver? Amningshjälpen då el 1177? När, bör man ringa egentligen?

Kram

• Danisen

Jag har ringt amningsmottagningen här på lasarettet i Helsingborg. Väntar på att dom ska ringa tillbaka . Får se vad dom säger. Svettas som en gris nu, gjorde även det i natt ööh. Först frossa sen svettas man, känner sig nog fräsch.

Tack för hjälpen tjejer!

Kram

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-01-16 10:30:47 följande:

Tack kära vänner för pepp! Känns mkt bättre idag då vi har mysdag tillsammans med mina föräldrar som är på besök

Jag håller med föregående talare <3 du är en fantastisk mamma och människa det märker man verkligen. Duär den bästa mamman som dina barn någonsin kan ha. Din man är precis lika lyckligt lottad.

Massa kramar till dig
  • Danisen
    johjen skrev 2015-01-16 10:42:03 följande:

Hur har det gått för dig Danisen?

Idag är det mycket bättre, tack och lov. Får amma my
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015