• viseversa

Ta avstånd till andra med barn/gravida?

Ja du hennes val.-Trist men så är det. Du har INGET med hennes barnlöshet att göra. Du ska inte skämmas eller gömma dig för att hon inte kan få barn. Problemet ligget hon henne och bara henne.

• viseversa
    Betty84 skrev 2014-02-10 08:18:18 följande:
    Jo vet att problemet ligger hos henne, men vill inte göra nått värre samtidigt blir man så ledsen när dem då stänger ute barnen.
    Du kan itne göra mer än du redan gör. Du har barn och är gravid vare sig hon vill det eller itne. Och du kan inte göra ditt barn eller din graviditet ogjorda. det är DET hon har problem med. Att du är gravid och kan få barn. och det är inget du kan göra något åt.
  • viseversa

Hon är så jävla bitter och låter det gå ut över dig och ditt barn. Som om det vore ditt fel att hon itne kan få egna barn. Vilket det såklart inte är men hon orkar inte umgås med dig och ditt barn och ständigt påminnas om det hon inte har.

• viseversa
    Betty84 skrev 2014-02-10 08:49:39 följande:
    Är det vanligt att msn reagerar just så?
    Ja väldigt vanligt. Läs bara här på fl så ser man att det är MÅNGA barnlösa som känner som din släkting(obs inte alla) men jag kan på ett sett förstå hennes sorg trots att jag har egna barn. men hon orkar nog inte ständigt påminnas om vad du har som hon inte har. 
  • viseversa
    Betty84 skrev 2014-02-10 09:01:33 följande:
    Nej jag förstår också men måste vara lättare i det långa loppet att prata om det. Att antingen acceptera det eller öppna upp för alternativen som finns.
    Hon orkar nog inte ta tag i det nu. Du får helt enkelt ge hennes space. 
Svar på tråden Ta avstånd till andra med barn/gravida?