• Anonym (arg)

vem kör?

Jag vill ha lite klarhet i vad som e rätt och fel
    jag och pappan har delad vårdnad han har valt att flytta 3 mil till en annan ort sonen har alltid haft ett dagis och det är i kommunen där vi bor jag och min son så pappan kör honom till dagis varannan vecka när han e hos honom! Vore de då inte ganska logiskt att ha dagis som hämt/lämn punkt varje måndag? Ja menar vi båda jobbar ju..men han börjar tjata om att ja måste köra en resaenl lag? När han VALT att flytta frfrån kommunen? ?!!

• Svar på tråden vem kör?
  • Anonym (växelvis)
    Anonym (arg) skrev 2014-02-10 10:07:14 följande:
    Vi byter måndagar de e den dagen som fungerar bäst.
    Hur menar du nu? Vilken tid byter ni?
  • BioBonus
    Anonym (arg) skrev 2014-02-10 10:07:14 följande:
    Vi byter måndagar de e den dagen som fungerar bäst.
    Men måndagar så ska väl ändå barnet till dagis? jag förstår inte - anser han att du ska komma hem till honom på morgonen för att hämta barnet hos honom och sen köra barnet till dagis?
  • Anonym (arg)

Nej ingen annan anledning bara att han flyttat. Och då anser jag att han får "skylla sig själv" ja men precis därför tytycker ja dagis på måndagar är bra att hämta och lämna och precis han är ju ändå där så ja vet inte riktigt hur han menar att ja ska göra med "min" resa som han säger att ja enl lag ska köra??!

• Anonym (växelvis)
    Anonym (arg) skrev 2014-02-10 10:12:35 följande:
    Nej ingen annan anledning bara att han flyttat. Och då anser jag att han får "skylla sig själv" ja men precis därför tytycker ja dagis på måndagar är bra att hämta och lämna och precis han är ju ändå där så ja vet inte riktigt hur han menar att ja ska göra med "min" resa som han säger att ja enl lag ska köra??!
    Jag förstår inte... Du kan väl bara hämta barnet i förskolan när din vecka börjar och lämna barnet när din vecka slutar? Lämnar han inte när din vecka börjar alt. hämtar han inte när hans börjar så är det hans problem.
  • BioBonus
    Anonym (arg) skrev 2014-02-10 10:12:35 följande:
    Det finns ingen sån lag för det första.
    För det andra så förstår jag inte hur han menar att du ska göra - ska du åka hem till honom på morgonen för att hämta barnet och sen åka tillbaka för att lämna barnet på dagis?

Hade ni haft hämtning/lämning en dag när barnet inte är på dagis, så kan jag tycka att man kan hjälpas åt med hämtning/lämning om avståndet är så kort som tre mil. Känns som en ganska "futtig" sak att bråka om.
    Och då kan du kanske föreslå det? Att visst kan du köra en resa, men det är ju inte så praktiskt att göra det en måndag morgon, så då kanske ni kan byta till sön-sön istället så hämtar du när barnet ska till dig, och så hämtar han när barnet ska till honom.
  • Anonym (arg)

Precis så resonerar jag! Och så vill jag ha det...men han anser att jag en lag SKA köra en resa alt ge han bensin pengar

Anonym (växelvis) skrev 2014-02-10 10:14:20 följande:
    Jag förstår inte... Du kan väl bara hämta barnet i förskolan när din vecka börjar och lämna barnet när din vecka slutar? Lämnar han inte när din vecka börjar alt. hämtar han inte när hans börjar så är det hans problem.

• BioBonus
    Anonym (arg) skrev 2014-02-10 10:19:52 följande:
    Precis så resonerar jag! Och så vill jag ha det...men han anser att jag en lag SKA köra en resa alt ge han bensin pengar
    Boka ett möte på Familjerätten så får ni reda ut det här. Det låter inte som om ni kommer komma överens på egen hand. Och såna här bråk om "skitsaker" är bättre att reda ut direkt med hjälp innan de svämmar över och ert samarbete blir ännu sämre.
    Och föreslå ett möte (boka tid direkt) inte med attityden att "nu ska du minsann får höra att du har fel" utan "vi får väl ta hjälp och prata om det här och se om vi kan komma fram till en bra kompromiss". Brukar funka bättre :)
  • Anonym (växelvis)
    Anonym (arg) skrev 2014-02-10 10:19:52 följande:
    Halva barnbidraget räcker väl till 6 mil varannan vecka?
  • teaf

Ja, det verkar praktiskt och enkelt för dig att överlämning sker på dagis och det var ju faktiskt han som valde att flytta hela 3 mil.
    ELLER?

Jag har själv min son på heltid. Mamman har umgänge 1 helg i månaden. Under flera år då vi var "bittra fiender"så skedde överlämnandet på offentliga platser. Skolan, tågstation etc.
    Men så bestämde jag mig för att istället bjuda hem henne till oss. Helt plötsligt satt hon hemma vid vårt köksbord. Min son kunde visa upp sitt rum, sina skolböcker och liknande. Han såg sin mamma och pappa sitta och prata med varandra i lugn och ro. Vi kunde faktiskt börja ta gemensamma beslut om andra saker än nästa umgängestillfälle och framförallt så blev vår son mycket gladare vid överlämnandet.
    Så tänk efter lite grann. Hur mycket gör det inte för din son om du åker de där 3 milen och sätter dig och tar en fika på 30 min tillsammans. Och likadant bjuder in pappan på en kaffe när han lämnar?

• Anonym (arg)

Visst jag kunde gärna prata med han om han efter 8 års förhållande husköp och barn gick bakom min rygg och va otrogen MED MIN SYSTER...vill bara spy när ja ser han som ni förstår kanske

Svar på tråden vem kör?