BIM/ ÄL
Här kan vi uppdatera varandra om BIM och ÄL dagar :)
Här kan vi uppdatera varandra om BIM och ÄL dagar :)
Jag vet inte riktigt, har aldrig haft dessa problem innan, har ju slutat med p piller under vissa tillfällen pga andra anledningar innan o då har den alltid vart regelbunden under dom månaderna. Vad menar du med blanda hormoner? är helt ny på den där fronten hos gyn osv haha. Jag har bara hört att om mensen inte dyker upp får man typ nån tablett som skall framkalla mensen så den kommer igång :)
nu förstod jag dig bättre haha ; Ja de har jag inte tänkt på faktiskt, har ju slutat med dom Okt-början av Nov.. får helt enkelt se vad dom säger och hoppas på det bästa :)
Ja men förhoppningsvis är det inga problem :)
Mensen kom idag bim+2, blää. De 3 första månaderna tog vi det väldigt casual men nu efter 6:e försöket börjar man bli frustrerad. Aja, det är bara att försöka igen nästa månad. Hur går det för er andra med bebisverkstan?
Jag har haft världens mensvärk ca 3dgr efter äl som håll på några dagar. Sen kände jag inget. I går började det mola o kännas olustigt i magen igen håller fortfarande på. Bim på tisdag...
Mensen kom och har väl äl nu inom en vecka :)
Vad bra! Då är det ju bara att börja nu, grattis :) jag väntar återigen på bim om 1,5 vecka men jag är rätt säker på att vi missade ägglossningen denna månaden. Hmm, att det ska vara så svårt..
Ja för förre månaden hade jag väldigt mycket äl flytningar o molvärk etc. Och var rätt säker att det tagit sig. Men nu känner jag ingen förändring alls.. Man kanske ska börja med ältester, men känns så onödigt och ett stressmoment. Vill egentligen bara leva på normalt och när det sker så sker det, men jag vill ju bli gravid nuuuuuu :((( jäkla väntan alltså...
Jag förstår precis va du menar! Man blir så deppig när det aldrig tar sig, nu är det mer än ett halvår sen vi började försöka.. Men ja äl-tester tror jag nästan gör det värre, för mig i alla fall, för blir det inget då så tror jag att jag blir helt förstörd haha. Så jag ska nog bara ta det lugnt och faktiskt försöka tänka på annat, även om det är i princip omöjligt. Jag som håller på att plugga nu ska försöka fokusera på det i första hand. Hur har ni det? Jobbar eller pluggar ni? :)
Jag slutade ju med pillerna i början på januari så jag kanske är för ivrig, kroppen har kanske inte ens ställt om sig och har äl, vad vet jag. Det kommer när det kommer :) Började plugga direkt efter studenten men slutade efter ett par månader då jag hade noll motivation och fick sedan heltids jobb en månads senare och här har jag varit sen dec-12. Har egentligen inget sug att plugga, men vill inte heller jobba som städare mer än några år till (rätt tungt för kroppen) annars gillar jag friheten och att man lämnar jobbet på jobbet och slipper ta hem både tankar och arbete hem som måste göras. Har tankar på o läsa lite fristående kurser på distans på ämnen jag intresserar mig om bara för att hålla uppe studieteknik och stimulera hjärnan. Haha! Vad pluggar du till? :)
Va skönt med heltidsjobb nu ändå, passar kanske bra att ha det fram tills bebisfabriken tar fart på riktigt och sen plugga efter bebis? Då har du säkert hittat motivationen med :) Skönt att kunna tjäna ihop lite pengar innan också. Jag pluggar till farmaceut nu och är snart klar med första året så då har jag två år kvar. På ett sätt blir jag besviken för varje månad med negativt test men jag har försökt se det lite positivt med, att för varje månad utan plus så kommer jag ändå ett steg längre på min utbildning. Så den här superstressen jag hade i början är inte alls lika farlig :)
Ja precis, jag kommer behålla detta tills jag vill plugga igen. Fast det är nog jobbigt att börja plugga senare nu när man vant sig med lönen för det blir ju betydligt sämre netto när man pluggar, så det är en stor nackdel tyvärr. Men vi får se, det blir ett senare problem nu är det barn som är i fokus :D Glömde skriva om min kille, han jobbar också heltid som elektriker. Var gör din?
Ja det är sant men det är ju en himla bra investering om du hittar rätt utbildning som passar dig, fast ja jag saknar också att tjäna pengar! Ja men va skönt, då klarar ni väl ändå bra på hans lön om det skulle bli en liten snart? ð??? min kille jobbar heltid på telenor så jag tar bara halvt studielån än så länge och det funkar jättebra :) jag tänkte höra lite med er bostad och så med? Har ni trea nu eller har ni mindre som ni tänkt ha sen med bebis ändå?
Jadå klart man klarar sig men nu är vi vana med två heltidslöner så då är det nog svårt o skära ner på allt. Just nu har vi två bilar, funkar inte med kollektivt för de tider vi jobbar plus att vi kör ca 12 mil varje dag sammanlagt, så där kan man spraya in mycket på vid föräldraledighet eller om jag börjar plugga. Okej, ja det är ju jättebra att du inte behöver ta fullt lån, även för framtiden när du ska betala tillbaka :) vi bor i en relativt stor och bra planerad hyrestvåa så vi bor här tills vi känner att det inte funkar längre. (Funkar nog upp till tre-fyra år ålder på barnet skulle jag tro)då hoppas jag vi har sparat ihop för att köpa hus på landet :) detta var det största vi pratade om när vi började prata om barn. Men vi kom fram till att nu när vi bor i stan är det lättare att vara föräldraledig med att man har oändliga vägar att promenera, även nära till flera släktingar, och eftersom det är en hyresrätt slipper vi anta att kylen eller något ännu dyrare måste köpas nytt under ledigheten när det är mindre i plånkan) hur bor ni?:)