• pcosfru

nu har jag hamnat i moment 22 jag behöver hjälp

hej har varit hemma i 15 år pga av ryggen  sen har jag gått  undersköterska linjen jobbade som de sommaren 2012   pga av att jag råkade somna lite lätt 0630 till 0700 jag hade vaken natt  min  migrän kom efter 5 på morgonen , gav kunden medecin som  vanligt 0500 och bytte på honom .  sen dess får inte jag nå jobb pga av att referensen är inte nå bra . jag blir tokig dom är inte villiga att ge mig en ny chans innan jag får bättre referens hur ska man få de när ingen tror på mig ändå har jag sagt att jag jobbar aldrig mer natt . när jag hade mitt sommarjobb passade jag alltid tiderna utan de var sista natten av 3 som de braka de står jag för men hur ska jag göra för att kunna visa fram fötterna när ingen tror på mig .

behöver råd  för jag blir galen tror jag 

• Svar på tråden nu har jag hamnat i moment 22 jag behöver hjälp
  • Fia 28

Kanske problemet är att du inte jobbar natt, och inte din lilla miss för 2,5 år sen?

• Fanny b

Du kan lösa detta genom att inte ange din dåliga referens när du söker arbete.

• pcosfru

ja jag hoppas ni andra förstår hur jag menar för jag får inget jobb hur jag än gör . men man måste ju uppge en referens när man söker jobb och de är mitt sommarjobb 2012  jag jobbade dag tid då men de var att jag fick byta tider till  3 nätter på raken . . har aldrig haft nå vanligt jobb innan jag på började min uska utbildning eftersom jag varit hemma i 15 år pga av ryggen som numera är fullt frisk 

tar gärna råd för jag blir som sagt galen .

• Fanny b
    pcosfru skrev 2014-02-10 14:02:29 följande:
    ja jag hoppas ni andra förstår hur jag menar för jag får inget jobb hur jag än gör . men man måste ju uppge en referens när man söker jobb och de är mitt sommarjobb 2012  jag jobbade dag tid då men de var att jag fick byta tider till  3 nätter på raken . . har aldrig haft nå vanligt jobb innan jag på började min uska utbildning eftersom jag varit hemma i 15 år pga av ryggen som numera är fullt frisk 

tar gärna råd för jag blir som sagt galen .
    Man måste inte uppge en referens när man söker arbete, visst det är bra att göra det, men om man är medveten om att man har en dålig referens kan det vara bra att inte göra det. Alternativt, uppge sin referens och sitt personliga brev skriva i något i stil med " Min referens är inte bra men jag valde att ta med den för att visa att jag har arbetat tidigare som undersköterska. Den är dålig för att jag arbetade natt och gjorde ett misstag, som bestod i x. Jag ångrar detta misstag och jag har insett att jag inte passar för att arbeta natt. Av den anledningen söker jag dagjobb och jag vill få en ny chans att visa att jag trots mitt misstag kan bli en undersköterska genom att t ex arbeta hårt, etc, 

Vad du också kan göra är att ta kontakt med din gamla arbetsplats och fråga om de kan göra ett tillägg till din referens, och då också nämna att du t e x passade tiderna och ge andra bedömningar om hur du skötte dina dagpass. Genom detta kan du på anställningsintevjuer/när du söker arbete visa upp en referens som delvis är bra, delvis dålig.
  • pcosfru

tack fortsätt gärna svara  för jag vill visa fram fötterna att jag kan jobba men bara dagtid   jag har  tagit kontakt med den gamla arbetsplatsen  men dom är inte villiga att ändra ngt 

• Rainbow gg

Du kanske inte får jobb på grund av att dina texter är nästan obegripliga?
    Ett tips är att kolla över både ditt CV och personliga brev och försäkra dig om att du inte har särskrivningar och felskrivningar, för det kan jag tänka mig är en ganska stor "turn off" för arbetsgivare.
    Framfötter, dagtid, något.

• Fanny b
    pcosfru skrev 2014-02-10 14:14:22 följande:
    tack fortsätt gärna svara  för jag vill visa fram fötterna att jag kan jobba men bara dagtid   jag har  tagit kontakt med den gamla arbetsplatsen  men dom är inte villiga att ändra ngt 
    Då skulle jag testa med att ta med denna referens och göra på det som jag skrivit tidigare, och om jag inte skulle få något arbete ändå, testa med att utesluta denna referens.
  • pcosfru

mitt cv som jag skrivit är inge fel på fick beröm av AF   och inte heller de personliga brevet ngt fel på . så om min text är fel på  men jag är så arg på att jag aldrig får nå jobb  . 

Svar på tråden nu har jag hamnat i moment 22 jag behöver hjälp