Dilemma när "killens" barn vill kalla mig mamma
Hjälp! Jag har en kille jag är mycket god vän med plus ja lite till, så vi träffas jätteofta typ fem av sju dagar. Jag är barnvakt åt hans barn emellanåt och vi har umgåtts nu i 1,5 åt. Barnen är rätt små (äldsta snart 6) och jag och mina barn har umgåtts mycket med han o hans barn. Dilemmat är: hans dotter har nu två gånger sagt "när du är här vill jag kalla dig mamma, för du är min låtsasmamma". Dilemmat? Jo. Killen vill inte ha en relation i den fasta bemärkelsen just nu och då känns det så tungt i mitt hjärta. Jag försökte ta upp detta med honom första gången det hände men han ville inte röra vid det. Jag fick stå där båda gångerna och säga att nej gumman jag är inte din låtsasmamma, jag är bara din pappas kompis. Och jag bara kände näsan växa, tungan bli svart och hjärtat börja svämma över av känslor.. För en liten flicka säger inte såhär till vem som helst... Hans son ser mig som samma sak, killen trivs oerhört bra med mig också.. Så allt är bra. Men usch. Jag mår inte bra av detta. Jag skriver av mig här, anonymt för jag måste ändå ta det med honom idag. För flickan sa det senast i helgen till mig. Älskade lilla barnet. Och jag är rädd att om jag tar upp detta så vill han kanske avsluta allt. Jag har inget emot att hon kallar mig det - för jag älskar henne o hennes bror som om de vore mina egna barn. Men iom att jag och pappan inte är ihop "på riktigt" känns det svårt. Ja vad hade ni gjort? För jag är rådvill. Men tror att när jag pratar med flickan nästa gång så ska jag säga att hon har redan en mamma och att jag är NN som hon alltid kommer att kunna lita på och som alltid kommer att älska henne. Kanske vore det bästa. Men jag förstår ju henne samtidigt, den lilla gullisen. Det är starka känslor inom henne just nu... Tack för hjälp/råd/tips/tankar...