• mayitaah

Ytterkläder på dagis i februari?

Vad har ni för ytterkläder på era barn på dagis? 

Vissa dagar är det så varmt att sonen kan skippa overallen (han blir ju så svettig) och då räcker det med vinterjacka och fodrade galonisar.

Var går er gräns? När slutar ni med overallen? Vid vilken temperatur byter ni ytterkläder?

• Svar på tråden Ytterkläder på dagis i februari?
  • Moolie

Vi hade alltid fodrat regnställ och overall hängande. Alternativt var där fleeceställ och ett regnställ. Det är den uppsättningen som jag ber föräldrar om på jobbet! :)

/Förskolläraren

• clembke

Just nu har dom med sig både termobyxor o vinterjacka samt fodrade regnkläder. I måndags förra v hade dom använt regnkläderna då det var mer blött än kallt.

• Whitetrash86

Eftersom vi har lite snö och is kvar samt att det är som bäst +5° så får mina barn ha kvar overall, dock tunnare klädda under. Dom flesta barnen har det här.

• La Lola

Vanliga vinterkläder...
    Här är det ju vinter o snö i typ 2 mån till.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

Kallt: Vinteroverall, halsduk, mössa, tjocka vattentåliga vantar, fodrade vinterkängor.
    Inte så kallt och inte vidare blött: Fleeceställ/ullunderställ och skaloverall, tunnare stickade vantar, tunnare mössa, tunnare skor.
    Inte kallt, men blött: Ullunderställ, galonställ, regnahat, tunna vantar och gummistövlar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dr Mupp

Overall och vanliga innekläder. Inga underställ eller fleeceställ. Vi har temperatur kring nollan. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • pojkens

vi pendlar mellan overall, om det inte är blött, och fleece/galon eller fodrade galonkläder om det är blött. tycker fodrade galonkläder är toppen! 

• Ramborg

Vinteroverall, skalkläder och fleeceställ finns tillgängligt. Tunna mössa/vantar och vintermössa/vantar. Vi litar på att personalen tar på det som de tycker är lämpligt för dagen.

42.
  • Indianica

Om overallen är lite tunnare kan han gott ha den i februari. Skippa långkalsonge roch tjocksockar etc om det är varmt. Små barn rör sig inte så mycket så de blir faktiskt lättare frusna än man kan tro. Även jag blir fort kall ute på förskolans gård när man är ute låt säga 1-5 timme och då har jag en bra vinterjacka och skalbyxor vid noll grader (brukar komplettera med en fleece under jackan).

Svar på tråden Ytterkläder på dagis i februari?