neurologen vill träffa min mamma...
För några veckor sen var min mamma, på inrådan av neurologen på magnetröntgen av hjärnan. Igår ringde en sköterska och bad henne komma tillbaka och prata med läkaren om resultatet på torsdag.
Min erfarenhet är att det är någonting, alltid, när de kallar in en. Hon har ingen pågående annan utredning hos neurologen utan allt går via vårdcentralen på annan mindre ort.
För några år sedan påbörjades demensutredning på mitt initiativ där bl.a. Ryggmärgsprov och någon slags röntgen av hjärna ingick. Utan resultat utom de muntliga testen.
Min fråga är i all denna soppa, vad kan neurologen vilja henne? Som sagt kan det inte vara hur de ska gå vidare utan resultat på magnetröntgen eftersom all uppföljning sköts från hemorten. Så röntgen måste ha visat nåt men vad?
Hon är 64 år, sluddrae vid tal, brister i hygien, kör utan omdöme bil, kan inte förstå saker som att tex ett barn på ett år inte får använda vass matkniv, kan ej städa då hon tappat förmågan att se det, upprepar samma saker tätt i följd med bara några ords mellanrum, hittar på egna storys eller fyller i utefter egna inbillningar som hon sen tror stenhårt på.
Tacksam för svar