Inlägg från: Anonym (Isabell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isabell)

Lön för barnvakt på natten

Hej,
    jag undrar vad som är rimligt att betala till en barnvakt/nanny på natten. Det handlar om ca. 40-45 timmar per vecka, från kl. 22 eller 23 till 7 på morgonen. Barnen är tvillingar på 2 månader. Timlön eller fastlön per månad?
    Man får sova när barnen sover men eftersom de är så små så antar jag att det kommer att vara många vakna timmar iaf i början. Vet inte om detta spelar någon roll egentligen...
    Någon som vet hur mycket som är rimligt att betala?

• Svar på tråden Lön för barnvakt på natten
  • Anonym (Isabell)

Det är jag som är "barnvakten"...
    Jag hade lite kontakt med en familj som söker barnvakt till sina bebisar och vi kommer att träffas nästa vecka men de ville att jag skulle fundera och komma med förslag på lön när vi ses. Därför frågade jag här, tänkte om det finns någon som har barnvakt på natten och hur mycket man betalar.
    Jag tror att de vill betala svart, de vill iaf inte gå via en förmedling eftersom de tycker att det är dyrt.

• Anonym (Isabell)
    En blå giraff skrev 2014-02-10 22:02:48 följande:
    Men ska du ha barnen varje natt alltså? Det låter helt orimligt. Måste vara stenrika föräldrar som kan anlita någon för sånt.
    Ja, varje vardag..
  • Anonym (Isabell)
    viseversa skrev 2014-02-10 22:00:16 följande:
    Jag förstår. Ja du att ta hand om EN bebis på nätterna kan vara mördande. Då kan jag bara tänka mig hur det är att ta hand om två. Räkna inte med att få sova. Och se till att begära bra lön då det är ett TUNGT jobb när man inte får sova. Varför tar dom inte själva hand om sina bebisar på nötterna??
    Jag vet inte varför de inte vill ta hand om bebisarna... De sa att de vill sova på natten utan att vakna men jag vet inte varför de inte orkar eller inte vill. En av dem jobbar och en är föräldraledig...
    Jag är ibland barnvakt på kvällar/nätter och får då 160 kr per timme (svart). Men det är bara några gånger per månad så jag tänkte att om det är regelbundet är det säkert fast lön som gäller så jag vet inte vad jag ska säga.
  • Anonym (Isabell)
    En blå giraff skrev 2014-02-10 22:11:36 följande:

Tror det blir ett väldigt tufft jobb. Mindre än 20 000 per månad före skatt kan det aldrig vara värt. En tusenlapp per natt är ju fullt rimligt för att ta hand om två så små barn. Jobbar föräldrarna? Är det i Sverige eller utomlands?
    Det är i Sverige och den ena jobbar, den andra är föräldraledig och tar hand om barnen på dagarna.
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (20-25 000?) skrev 2014-02-10 22:13:05 följande:
    Vad du tjatar. Det kan väl finnas tusen olika anledningar till det. Det var väl inte det som var frågan. TS har fått förfrågan om att vara barnvakt varje vardagsnatt och undrar hur mycket som är rimligt att få betalt

TS bli inte lurad. Går du skola om dagarna? Eller har du annat jobb om dagarna?
    Det kan bli väldigt tufft. Vissa människor har nattvak som arbete och får en hel månadslön för det. Vissa barn sover hur bra som helst, andra sover knappt något om nätterna. Du kan omöjligt veta hur det blir och därför tycker jag att du ska kräva åtminstone 20.000 i månaden.
    Jag läser på universitet men tar just nu ett uppehåll så jag behöver inte vara i skolan på dagarna.
    Jag vet inte hur barnen sover...dåligt antar jag eftersom de önskar den hjälpen så jag är inställd på att jag kommer att vara vaken...
  • Anonym (Isabell)
    viseversa skrev 2014-02-10 22:17:36 följande:
    Ja har du något att göra på dagarna? Ett jobb skola eller annat?? Isåfall ska du INTE ta detta jobb om du inte vill gå in i väggen..
    Nej, jag har inget att göra på dagarna under de närmaste månaderna när de kommer att behöva barnvakt.
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-02-10 22:17:39 följande:
    Det låter kanske som det värsta jobbet man kan tänka sig. Vad har du för vana med spädbarn, vet du vad du ger dig in på? Hj
    Ja, jag har passat många spädbarn under åren men inte på natten förutom vid enstaka tillfällen.
  • Anonym (Isabell)
    Lady Paraplyh skrev 2014-02-19 23:54:08 följande:
    Hur har det gått TS?
    Vi har bestämt en tid för intervju men inte pratat om lön än. Vi får ta det när vi ses.
  • Anonym (Isabell)
    barnvakt skrev 2014-02-24 11:48:23 följande:
    100:- i timmen erbjuder denna familjen om det är den jag tror att det är. 
    som jag förstår så tycker de agenturer är för dyrt. 
    Hur känner du familjen?
Svar på tråden Lön för barnvakt på natten