Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

Lön för barnvakt på natten

Men ska du ha barnen varje natt alltså? Det låter helt orimligt. Måste vara stenrika föräldrar som kan anlita någon för sånt.

• En blå giraff
    Anonym (Isabell) skrev 2014-02-10 22:05:55 följande:
    Ja, varje vardag..

Tror det blir ett väldigt tufft jobb. Mindre än 20 000 per månad före skatt kan det aldrig vara värt. En tusenlapp per natt är ju fullt rimligt för att ta hand om två så små barn. Jobbar föräldrarna? Är det i Sverige eller utomlands?
  • En blå giraff
    Ja, varje vardag..

Tror det blir ett väldigt tufft jobb. Mindre än 20 000 per månad före skatt kan det aldrig vara värt. En tusenlapp per natt är ju fullt rimligt för att ta hand om två så små barn. Jobbar föräldrarna? Är det i Sverige eller utomlands?
  • En blå giraff
    Ja, varje vardag..

• En blå giraff

Oj sorry blev fel då jag skulle svara

• En blå giraff

Jag har svårt att tro att familjen kommer att erbjuda TS 20 000 i månaden eller mer. De har säkert tänkt komma billigare undan. Jag tycker också det verkar otroligt slött av föräldrarna att anlita någon 5 nätter per vecka. Om man får barn så ingår väl det att man måste vara beredd på en hel del nattvak annars vet jag inte vilken värld man lever i. OK att få hjälp 2, kanske 3 nätter per vecka om man har tvillingar som sover väldigt illa. Det kan jag förstå så man inte går under helt och håller själv. 

Svar på tråden Lön för barnvakt på natten