Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Lön för barnvakt på natten

Oj det kostar nog en hel del om ni vill att någon ska ta hand om era bebisar hela nätterna. Dels för att det är en del jobb sen för att man inte får sova. Det blir ju mer än heltid natt. Så räkna med många 1000:- i månaden. Men har ni råd så visst kör på. Varför kan ni inte ta dom själva på nätterna??

• viseversa

Ja 20 000:- minst håller jag med om. Tror inte någon villfara det för mindre i lön. Det är som sagt ett jobbigt "jobb" och inte speciellt kul och givande att ta hand om två bebisar varje natt i flera timmar.

• viseversa

Haha nej set blir nog inte mycket sovande med två månaders tvillingar. Visst kanske någon halvtimme här och där men man kommer ju bli knäpp av sömnbrist.

• viseversa

Ts var tog du vägen? Varför kan ni inte sköta dom själv/själva? Det ÄR jobbigt med spädbarn som inte sover men ni är inte ensamma i alla fall.

• viseversa

Jag förstår. Ja du att ta hand om EN bebis på nätterna kan vara mördande. Då kan jag bara tänka mig hur det är att ta hand om två. Räkna inte med att få sova. Och se till att begära bra lön då det är ett TUNGT jobb när man inte får sova. Varför tar dom inte själva hand om sina bebisar på nötterna??

• viseversa

Varför kan dom inte sköta om sina bebisar själva?? Eller tycker dom att sömnen är viktigare än föräldraskapet??

• viseversa

Haha dom vill sova? Ja det kunde man tänkt på innan man skaffade barn. Visst alla med spädbarn vill sova på nätterna. Men det är väl bekvämt när man kan betala en annan att göra "skitgörat" åt dom. Som sagt 20 000 MINST..

• viseversa

Ja har du något att göra på dagarna? Ett jobb skola eller annat?? Isåfall ska du INTE ta detta jobb om du inte vill gå in i väggen..

• viseversa

Ja jag skulle aldrig ta det jobbet själv. Dels för att det är jobbigt med spädbarn men också för att du kommer vistas på en liten yta varje natt månad in och månad ut. Jobbar man på ett "vanligt" nattjobb kan man i allafall röra sig mer. SU kommer vara fast med deras ungar i ett rum varje natt. Och antagligen inte få någon sömn.

Svar på tråden Lön för barnvakt på natten