Lön för barnvakt på natten
Jag kan säga såhär. Jobba de timmarna från 40-45 h i veckan, det är över heltid! Det är galet, det kommer du inte orka. Men om du ska göra det, räkna inte med att du kommer att ha något socialt liv. Hur som helst, om du ska göra det. Gör det i en kortare period. Lova inte för mycket till dem. Och ta bra betalt! Herregud. Jag skulle faktiskt begärt 35 000 kr rent.
Eller nej... jag skulle tacka nej redan första början ;) Jag har ingen egen erfarenhet från barn. Men däremot från väldigt krävande nattjobb och det finns inget värre än att jobba natt :P Räkna inte med att få sova någonting.
Hur många månader är det tänkt du ska jobba där?
Jag kan tycka dom utnyttjar dig. Gör såhär. Innan du säger hur mycket du har tänkt dig, fråga dom vad ungefär dom hade tänkt sig? Säger dom någonting på 20 000 + så vet du ju sen..... det är inte värt det!
Låt säga dom skulle betala dig 160 kr gånger 185 h i månaden. = 29 600 kr. Så det är ju inte orimligt då att begära 35 000 kr tycker jag. Men för att inte slita ut dig, kräv ett tak på x antal timmar. Säg MAX 40 h i veckan. Det är verkligen inte rimligt att jobba över heltid endast nätter......