Inlägg från: Poison82 |Visa alla inlägg
  • Poison82

Lön för barnvakt på natten

Om det nu är svart du ska jobba och ca 8-9 timmar per pass så iaf 1000:- per natt så 20 tusen i månaden.

• Poison82
    viseversa skrev 2014-02-11 13:32:17 följande:
    Ja och ts ska begära minst 25 000 för det jobbet. Vilket jag har svårt att tro att dom vill betala. Sen tycker jag man är slö som mamma om man tycker att någon annan ska ta ens bebisar 5 nätter i veckan när man själv är fl. Sen är jag ionte det minsta frustrerad men jag tycker väl att vakennätter är något man får leva med när man har spädbarn. Och inte lämpa över det jobbiga på någon annan. Och så tror jag små barn behöver sina föräldrar även på nätterna. Dom egna föräldrarna är ju den största tryggheten trots allt.
    Äsch, du är bara sotis på att vissa faktiskt har råd med detta ;) .

Tänk vad pigga föräldrarna sen är på dagen att orka göra saker med barnen :)
  • Poison82
    viseversa skrev 2014-02-11 14:03:00 följande:
    Nej då=). Dock skulle jag inte lämna bort mitt spädbarn 5 nätter i veckan även fast jag hade råd. 2 nätter kanske för att ta igen sig om man hade ett kolikbarn vilket vi haft men att lämpa över alla nätter på någon annan är lite konstigt.

Men tydligen är jag ensam om att tycka att vakennätter är något man får räkna med när man har små små bebisar. Hade jag inte kunnat ta vakna nätter hade jag itne skaffat 4 barn själv eller??
    Nä, jag håller med om att det är något man får räkna med. Men rika folk har ibland en förmåga att tänka annorlunda. Dom tar in folk som ska passa barnen så vad dom behöver göra är typ att föda dom. Sen är där folk som gör allt det jobbiga och föräldrarna gosar lite med dom när det passar in i deras schema.

Verkligen inget sätt jag velat leva på, jag vill finnas där för mina barn även i jobbiga stunder. Kanske avlastning någon natt om det skulle vara rent förjäkligt
  • Poison82

Så har ett ex till mig haft det. Hans föräldrar är lärare på universitet samt arkitekter så hon var knappt hemma alls, dom togs hand om av en anställd nanny.

Nu jobba dom mycket hemifrån så lite mer såg hon nog barnen men det var nannyn som tog hand om dom

• Poison82

Så har ett ex till mig haft det. Hans föräldrar är lärare på universitet samt arkitekter så hon var knappt hemma alls, dom togs hand om av en anställd nanny.

Nu jobba dom mycket hemifrån så lite mer såg hon nog barnen men det var nannyn som tog hand om dom

Svar på tråden Lön för barnvakt på natten