Lön för barnvakt på natten
Jag skulle vilja säga MINST 20 000 svart. MINST MINST. 40h är ju som sagt heltid. Även om du skulle kunna sova någon timme då o då.
Jag skulle vilja säga MINST 20 000 svart. MINST MINST. 40h är ju som sagt heltid. Även om du skulle kunna sova någon timme då o då.
Vet vi om dessa föräldrar är sjuka eller friska ? Om de har barn sen tidigare o ev hur deras situation på dagen ser ut ? Har båda barnen kolik osv ? Haka inte upp er på att vissa har råd att köpa sig fria från jobbiga nätter, barnen får nog igen det genom att ha en pigg o glad mamma om dagarna. Jag har vaktat en nyfödd from dag 1, varje dag 8h. Absolut att jag har förstått i efteråt at folk stör sig något fruktansvärt på att de hade råd att ha mig, men det handlar ju bara om avundsjuka. TS återkom gärna, jag är supernyfiken på vad dessa föräldrar anser att detta är värt.
Finns det något stort o heligt i att vara så trött o sliten som möjligt ?
Ni som tycker att man ska "ta hand om sina egna barn" gäller samma sak om man tex får TRILLINGAR ? FYRLINGAR ? Två tvillingpar tätt inpå varandra? När har man offrat sig värst/mest /bäst ? Vem vinner ? En mamma som klarar 1 år med tvillingar o sen läggs in på psyket (o barnen omhändertas för att hårddra) eller en mamma som köper hjälp o klarar dagarna galant o är en sån mamma DU önskar du var? Vem är bäst vem vinner ?