Inlägg från: Anonym (rut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rut)

Lön för barnvakt på natten

viseversa skrev 2014-02-10 22:21:11 följande:
    Ja jag skulle aldrig ta det jobbet själv. Dels för att det är jobbigt med spädbarn men också för att du kommer vistas på en liten yta varje natt månad in och månad ut. Jobbar man på ett "vanligt" nattjobb kan man i allafall röra sig mer. SU kommer vara fast med deras ungar i ett rum varje natt. Och antagligen inte få någon sömn.
    I den åldern sover barn i ca 15 timmar per dygn
  • Anonym (rut)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-10 22:31:21 följande:
    Nja en barnskötare ligger på 21000kr/månad i vår kommun och sedan ska du ha nattob för alla arbetade timmar. Sedan ska en nattarbetare aldrig jobba 100% pga att det sliter för mycket utan man brukar hålla procentsatsen på 65%-75%. Så skulle du ha en nanny mellan 19-7 är det 12 timmar och-operation jobbar denne kanske bara 3 dagar i veckan för att komma upp i sin procentsats.

Mitt råd är att kontakta en aupair firma och hitta någon ung tjej som vill komma och jobba ett år i Sverige. Då får hon bo hos er, ni står för husrum och mat och sedsn får hon några tusen 3000-5000kr i fickpengar. Många som är tex flygvärdinnor/piloter har detta systemet och då kan de vara borta veckovis. Sedan ska hon kunna studera nån dag i veckan också. Tex svenska språket.
    En aupair måste vara inskriven på en skola och plugga minst 25 timmar i veckan
  • Anonym (rut)
    LillGris skrev 2014-02-11 19:53:29 följande:
    Jag tycker inte du ska gå med på fem nätter i veckan. Att jobba natt sliter jättemycket mer än att jobba dag (och jag antar att barnen lnte sover som små änglar hela natten eftersom de vill ha hjälp). Du ska isåfall jobba mer än heltid, och det bara på natten.. Jag vet inte, men jag tror det blir tufft. Det är ju iofs en begränsad tid men ändå. Min syrra jobbar natt (sjuksköterska) oc det är aldrig mer än 4 pass i veckan, hon är ändå rätt knäckt.
    Det är klart att hon orkar, Massor av föräldrar sköter sina barn (jobbar) sköter sina barn varje natt.
  • Anonym (rut)
    LillGris skrev 2014-02-11 21:58:53 följande:

Ja, jag vet. Jag har själv två små barn. Men jag kan lova dig, jag hade absolut inte pallat med det som arbete. Mina egna ungar orkar jag nattvak med för att jag älskar dem mer än något annat i hela världen. Hade det varit någon annans hade jag dragit härifrån för läääänge sen. Fem nätter i veckan med små terrorister som inte är mina? Inte en chans.
    Pengar kan vara en tillräckligt stor morot om man inte har några
  • Anonym (rut)
    fnyske skrev 2014-02-11 22:26:41 följande:
    Jobbar själv som nanny, men via ett nannybolag. Tänk på att du ska jobba heltid hos dom med ett stort ansvar. Jag har själv jobbat med tvillingar och du anar inte vilken energi det kan ta på en även fast dom sover för du är på helspänn hela tiden. Rekommenderar att du kör vitt och via ett nannybolag då du får utbildning inom hlr för barn samt blir försäkrad etc.
    hur mycket debiterar ett nannyföretag per timme, gissar någonstans på 300-400 kr per timme.
    vad tjänar en nanny
  • Anonym (rut)

Skulle kunna tänka mig ett sånt jobb, sover aldrig mer än 5-6 timmar. Tänk vad tid jag skulle få över till annat.

• Anonym (rut)
    viseversa skrev 2014-02-12 12:38:28 följande:
    Nej du har uppenbart inte lusläst tråden(give over). För du hoppar på mig för en massa saker för om du läst ALLT jag skrev så ser du att du inte har anledning att hoppa på mig för.

Och jo jag tycker det är slött att lämna över allt det jobbiga på någon annan.. När man dessutom är föräldraledig.

Jag jag hade tagit emot hjälp men jag hade INTE lämnat över min bebis nästan alla nätter i veckan trots kolik. 1-3 nätter möjligen och då kanske inte ens varje vecka för att få sova ikapp. om du LÄSER vad jag skrev vilket du inte verkar göra??

Men det är så att ha spädbarn. Och även om ts får sova på dagen så får hon en störd dygnsrytm. Kul att ligga och sova bort dagarna för att man tar hand om någons bebisar hela nätterna. Att dom vill betala svart är det ts som sagt.
    Olika personer har olika sömnbehov, Själv jobbade jag ofta dubbla skift i min ungdom.
    Men sen var inte min generation söndercurlade oc skulle få allt serverat på silverfat.
    Mammor har i årtusenden skött barn och hushåll 24/7 hur orkade de och dessutom var det mycket större barnkullar då

Svar på tråden Lön för barnvakt på natten