Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Lön för barnvakt på natten

Klart alla vill sova men man biter ihop och tar sitt ansvar som förälder. Jag har haft ett barn med kolik och VET hur jobbigt det är att inte få sova ALLS i stort sett. Vi höll också på att gå under men inte hade vi en tanke på att lämpa över det på någon annan. Sen var det VÅRT barn och då står man ut lättare. Tror det är jobbigare när det är barn man inte har det känslomässiga bandet till.

• viseversa

Va?? Mina ungar sov INTE 15 timmar över natten i alla fall. Kanske dom sov dessa timmar på dagarna? Speciellt inte barn nr två som SKREK mellan 00-07 varje natt i tre månader(kolik)

Och om dessa tvillingar nu sover såå mycket och bra på nätterna varför vill dom då ha hjälp på nätterna av ts?

Jag har 4 barn själv som alla har varit spädbarn så jag vet hur det är att inte få sova tack.

Och nej jag skulle aldrig ta alla nätter 5dgr i veckan för att ta hand om någon annans barn. Och då TVÅ dessutom.

Men om ts nu tackar ja ska hon se till att få riktigt bra betalt för det. Klart det GÅR. Det finns massor av människor som tar hand om spädbarn på nätterna och överlevt men att det kommer slita på psyket är nästan säkert OM det är bebisar som inte sover. Eller så sover den ena när den andra är vaken och vice versa.

• viseversa

Är dom dock som mitt första och mitt tredje barn är det en barnlek. Två av mina 4 barn har sovit bra på nätterna från start. Men det är ju inget man vet och eftersom dom behöver denna hjälp får man väl anta att just dessa tvillingar inte sover något vidare.

• viseversa

Anonym(20-25 000) Har jag sagt det? Jag sa att det nog är LÄTTARE att leva med sömnlösheten om man har ett känslomässigt band till barnet.

Klart ts kan tillgodose deras behov. Du är jävligt dryg btw. Du behöver inte hacka på mig. Ja du har haft det såå mycket jobbigare än mig på nätterna med ditt barn så nu vet jag det. Eller vad ville du ha sagt??

Dock måste hon ju ORKA också ellerhur? Det är ingen småsak att jobba 40-45 timmar natt VARJE vecka instängt på en liten yta med två spädbarn som antagligen inte sover något vidare. Att inte få sova en hel natt 5 dagar I sträck kan sänka den starkaste. Som förälder MÅSTE man göra detta. Ts har däremot ingen skyldighet att gå in i väggen för "deras skull" OM hon inte känner att hon orkar och verkligen behöver lönen.

• viseversa

MEN tar du detta jobb ts så SKA du begära bra betalt. Jag lovar att du är värd varenda krona. Har dom råd att anställa en nanny på
    nätterna så får dom räkna med att dom får betala en del också.

• viseversa

Ta får du ha barnen hemma hos dig?? Eller ska du vara där och passa dom? Jag menar ska du vara uppe på nätterna är det nog bättre hemma. Ska du vara hos dom är du ju som sagt begränsad till ett mindre utrymme då föräldrarna och ev syskon ska sova också.

• viseversa

Nej jag hade gärna tagit emot hjälp om det funnits någon. Men nu hade vi bara varandra när vårt barn jade kolik så det är bara att stå ut. Sen tycker jag också att man som förälder får offra lite sömn när man får barn. Att ts ska ta barnen VARJE natt när deras mamma dessutom är fl är lite slött av mamman. Det känns som dom lämpar av det jobbiga på ts så ts ska braka ihop bara för att barnens mamma anser att hennes sömn är viktigast. Visst om ts kunde ta dom 2 nätter i veckan men VARJE vardagsnatt känns lite mycket begärt,

• viseversa

Fast få betalt bara när barnrättsjurist vakna är ju inte heller okej. Eftersom spädbarn har ganska oregelbundna vakentider. Man kanske får sova en timme sen vara vaken i två timmar sen sova 30 min sen vaken en timme igen mm mm mm. Oavsett så får man störd nattsömn under HELA natten och sak då även ha betalt för hela natten.

• viseversa

Jag ville veta varför dom behövde hjälp på nätter för jag antog att mamman jobbade på dagarna eller något och då behövde sömnen. Men nu är hon föräldraledig men tycker ändå ts ska ta alla nätter utom helgerna? Som sagt lite slö morsa eller? Visst är det skönt att sova men lite får man lägga åt sidan när man får barn. Man kan inte tro att någon annan ska göra det tunga jobbet varje natt eller nästan Barje natt för att man vill ha sin "skönhetssömn" förstår nu vad jag vill komma??

• viseversa

Haha barnrättsjurist det skulle stå få betalt bara när barnen är vakna är inte heller okej. Satans telefon.

Svar på tråden Lön för barnvakt på natten