• J90

Någon mer som planerar barn som förhoppningsvis kommer till världen 2015?

Som ämnet säger. Finns det någon mer som planerar barn i början av 2015? :)

Jag är en sån person som gärna planerar minsta detalj (fram till den minuten bebis tittar ut, för då är det nog magkänslan som får ta över!).
    Är det någon som har tips och råd på vägen, vad man bör tänka på innan och hur man bör lägga upp inköp och allt det praktiska? :)

Jag och min sambo planerar att sluta med p-piller om ca 2 månader, så jag är som vanligt ute i god tid.
    Skulle vara härligt att ha någon/några att bolla tankar och idéer med, då jag inte gärna vill dela med mig av detta till någon annan än min sambo. Pressen man får av sina nära och kära blir för stor för mig, och vill gärna vänta tills efter V. 12 med att berätta för dem! :)

• Svar på tråden Någon mer som planerar barn som förhoppningsvis kommer till världen 2015?
  • MiaIa90
    J90 skrev 2014-02-10 21:03:56 följande:
    Som ämnet säger. Finns det någon mer som planerar barn i början av 2015? :) Jag är en sån person som gärna planerar minsta detalj (fram till den minuten bebis tittar ut, för då är det nog magkänslan som får ta över!). Är det någon som har tips och råd på vägen, vad man bör tänka på innan och hur man bör lägga upp inköp och allt det praktiska? :) Jag och min sambo planerar att sluta med p-piller om ca 2 månader, så jag är som vanligt ute i god tid. Skulle vara härligt att ha någon/några att bolla tankar och idéer med, då jag inte gärna vill dela med mig av detta till någon annan än min sambo. Pressen man får av sina nära och kära blir för stor för mig, och vill gärna vänta tills efter V. 12 med att berätta för dem! :)
    Förstår hur du menar jag ville kunna planera allt men gick inte som planerat. 
    Är nu tre år sedan vi började försöka få barn och inte tagit sig en:(.
    Men har köpt på mig lite saker redan.
  • J90
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 21:15:43 följande:
    Förstår hur du menar jag ville kunna planera allt men gick inte som planerat. 

Är nu tre år sedan vi började försöka få barn och inte tagit sig en:(.

Men har köpt på mig lite saker redan.

Jag lider med dig!

Tyvärr så är det ju sånt som inte går att planera...

Har ni gått utredning och sånt? :/

Kram!
  • MiaIa90
    J90 skrev 2014-02-10 21:23:30 följande:

Jag lider med dig!
    Tyvärr så är det ju sånt som inte går att planera...
    Har ni gått utredning och sånt? :/

Kram!
    Jo precis de är ju kroppen som inte ville för oss och inte nu heller nästan.
    Men hoppet finns där endå. 
    Jo har gjort en utrednign inget fel på sambon men jag har PCO. 
  • J90
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 21:30:36 följande:
    Jo precis de är ju kroppen som inte ville för oss och inte nu heller nästan.

Men hoppet finns där endå. 

Jo har gjort en utrednign inget fel på sambon men jag har PCO. 

Ok. Jag hoppas verkligen att ni snart får ett +!
  • MiaIa90
    J90 skrev 2014-02-10 21:38:41 följande:

Ok. Jag hoppas verkligen att ni snart får ett +!
    Tack:). Jo jag hoppas de. Ska bara bli en 2014-2015 bebis.
  • J90
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 21:51:45 följande:
    Tack:). Jo jag hoppas de. Ska bara bli en 2014-2015 bebis.

Det satsar vi på! :) 2014 är ett bra år att vara gravid, det känner jag på mig!

Jag har i alla år sagt att jag ska ha barn 2015, året jag fyller 25. Så jag hoppas verkligen på det! :)
  • MiaIa90
    J90 skrev 2014-02-10 21:54:36 följande:

Det satsar vi på! :) 2014 är ett bra år att vara gravid, det känner jag på mig!
    Jag har i alla år sagt att jag ska ha barn 2015, året jag fyller 25. Så jag hoppas verkligen på det! :)
    Jo jag hoppas på de vill så gärna få en bebbe. 
    jag blir 24i år och min sambo har precis fyllt 41år inga barn sedan tidigare. 
  • J90
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 22:03:35 följande:
    Jo jag hoppas på de vill så gärna få en bebbe. 

jag blir 24i år och min sambo har precis fyllt 41år inga barn sedan tidigare. 

Då är vi alltså lika gamla! Vilket jag borde ha räknat ut från våra namn som båda innehåller 90. :)

Min sambo blir 30 i år och har två pojkar sedan tidigare! Dom blir 8 & 9 år. Tiden går så fort!

Ska bli kul med ett litet syskon till dom! :)
  • MiaIa90

Jo precis hihi men ibland hinner hjärnan inte med.
    Gud förstår de men de kommer komma nu kanske får plus fort vem vet:).
    Hoppas på de.
    Min sambo är läst av sina två bröder och är den enda som inte har barn de är jätte jobbigt för oss både speciellt runt Farsdag och så. Kram

• J90
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 22:37:04 följande:
    Jo precis hihi men ibland hinner hjärnan inte med.

Gud förstår de men de kommer komma nu kanske får plus fort vem vet:).

Hoppas på de.

Min sambo är läst av sina två bröder och är den enda som inte har barn de är jätte jobbigt för oss både speciellt runt Farsdag och så. Kram

Jag förstår det! :/

Det knyter sig i magen varje morsdag, och alla miljoner gånger pojkarna säger att dom längtar efter sin Mamma!

Det värsta, är när någon antar att jag är deras Mamma och barnen (självklart) rättar dom!

Hemskt att inte vara någons Mamma, någons nummer 1.

Hemskt svårt att älska två barn, men aldrig vara mer än "Pappas tjej".

Även fast dom älskar mig. Så blir det aldrig det där extra!
Svar på tråden Någon mer som planerar barn som förhoppningsvis kommer till världen 2015?