• Luella L

Missbruk av nässpray

UCharlotte skrev 2014-02-11 15:37:20 följande:
    Jag missbrukade också Mentholen tills min sambo gömde den och gav mig Renässans haha.

Ha ha. Här har ni en till! Neseril kan slänga sig i väggen, Menthol är det ända som funkar korrekt. Dags att göra ngt åt det.. Snart.. :s
  • Luella L
    Anonym (beroende) skrev 2014-02-11 15:43:54 följande:
    Nezeril ger mig inget, absolut inget. Det är mentholen som gäller, gärna flera sprut efter varandra så att det svider till rejält och man verkligen kan känna hur näsborrarna öppnas med en knäpp och frisk luft får passera fritt igen.

Skratt! Precis. 2-3 sprut, invänta ngra minuter- välkommen till himmelriket ;) Här hemma köper vi alltid 4-5 åt gången och skulle någon vara slut och det inte finnas så sågas den sista upp med brödkniv, substansen som finns kvar på liten sked och försiktigt hälla i näsan. Herregud! Men vad gör man inte för att kunna andas :)
  • Luella L
    Anonym (n) skrev 2014-02-11 15:52:11 följande:
    Det tog mig bara några dagar att vänja av, den hårda vägen. Men det kan ta upp till några veckor för de som är riktig fast. 

Ett tips är att bara använda i ena näsborren. Det kommer vara obehagligt att vara täppt i ena sida, men du kan iaf andas och får inte panik. När du har vänjt av ena sidan är det bara att vänja av den andra sida :)

Så enkelt och så smart- tack för tipset!
  • Luella L

Hörrni, ska vi börja köra en liten avvänjning från imorgon med lite rapporter hur det går då ;)

Svar på tråden Missbruk av nässpray